wtorek, 15 lipca 2014

"Zamęt” od 1 sierpnia 2014

Jest rok 1689. Grupa galerników - wśród nich Jack Shaftoe, znany również jako król wagabundów, Jack Półkuśka - więzionych przez Berberów opracowuje szatański plan, który ma im pozwolić odzyskać wolność i zdobyć fortunę. W ten sposób rozpoczyna się ciąg niezwykłych przygód, bitew, pościgów, ryzykownych ucieczek i krwawych pojedynków; niebezpieczny wyścig po srebro… po złoto… nie, to też mało powiedziane: wyścig po legendarny skarb, który narazi nieustraszonych awanturników na gniew możnych i szalonych tego świata, na złość alchemików, jezuitów, flot wojennych, pirackich królowych i mściwych despotów na wszystkich morzach i oceanach naszego globu.
A w Europie…
Śliczna i przedsiębiorcza Eliza, hrabina de la Zeur, królowa handlu, pionek i powiernica królów, dawna turecka nałożnica-dziewica, traci całą fortunę na rzecz zuchowatego francuskiego korsarza. Bez grosza przy duszy, otoczona przez ludzi, którzy pragną albo jej samej, albo jej głowy (jeśli nie jednego i drugiego), wpada w sieć międzynarodowych intryg, rozpaczliwie próbując odzyskać to, co straciła najcenniejszego: dziecko.
Tymczasem…


Newton i Leibniz nadal przedstawiają światu swoje wspaniałe teorie. Ich wzajemna wrogość narasta, uparta alchemia walczy o prymat z filozofią naturalną, arystokraci tracą głowy, powstają nikczemne spiski, we wrogich twierdzach bije się nowe monety (albo i nie), w odległych krajach ojcowie spotykają dawno nie widzianych synów, kapłani wstają z martwych… A Daniel Waterhouse usiłuje dostać się do Massachusetts, aby uciec przed obłędem, który ogarnia cały świat.

Oto drugi brawurowy tom Cyklu Barokowego, kontynuacja bestsellerowego "Żywego srebra". Cykl Barokowy wymyka się wszelkim klasyfikacjom. Trudno określić jego przynależność gatunkową, wskazać poprzedników czy nadać mu etykietkę - poza etykietką powieści absolutnie genialnej. Stephenson ma niepowtarzalny dar: skomplikowane idee przedstawia w sposób zarazem prosty, zabawny, rozczulający i przyprawiający o dreszcze.


 Drugi tom “Cyklu barokowego”  Premiera 01.08.2014


 

Autor:  Neal stephenson

Tytuł oryginału: Confusion
Seria: Cykl barokowy
ISBN: 978-83-7480-436-3
Tłumaczenie: Wojciech Szypuła
Oprawa: twarda
Format: książka
Ilość stron: 980
Rok wydania:  1 sierpień 2014
Cena detaliczna: 69,00


7 komentarzy:

  1. Z chęcią sięgnę po wcześniejszą i tą pozycję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Syszałam o poprzedniej części. Warto zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam w zapowiedziach, jednak nie myślałam, że to takie dzieło. Koniecznie muszę zajrzeć do obu części.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy tytuł, jednak jak zobaczyłam liczbę stron, przeraziłam się. Zawsze mam dylemat z tak grubymi książkami, bo jeśli mi się nie spodobają strasznie się zmęczę (ponieważ zawsze kończę te zaczęte, choć czasem trwa to kilka lat).

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam jeszcze o tym cyklu, ale widzę, że warto go poznać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również nie słyszałam ani nie czytałam, no i mam nadzieję, że poprawię się w tej kwestii :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O jej, cieszę się, że nie jestem jedyna, która o cyklu nic nie słyszała, bo byłabym naprawdę zawstydzona, że coś tak intrygującego umknęło mojej uwadze. ;) Pomysł niezmiernie mi się podoba. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń