wtorek, 29 lipca 2014

Wymarzony czas

Moja pierwsza podróż do Malowniczego pozostawiła mnie z niedosytem i rozbudzoną ciekawością. Dlatego kiedy w moje ręce wpadła kontynuacja powieści „Wymarzony dom” - „Wymarzony czas” nie zwlekałam z „zagłębieniem” się w lekturze. Miałam nadzieję na uzyskanie odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ale nie przypuszczałam, że kolejne spotkanie z mieszkańcami malej miejscowości, będzie tak niepowtarzalną i pełną wrażeń przygodą.

Magda na dobre związała się z Malowniczem, w którym znalazła swoje miejsce na ziemi. Teraz swoje wysiłki skupia na stworzeniu prawdziwego domu dla Marcysi i Ani. Niestety los przestaje być dla niej łaskawy, a nieoczekiwane wydarzania powodują, że sprawa wkracza na nowe tory. Ewoluuje też jej relacja z Michałem, ale czy sama miłość wystarczy aby zbudować długotrwały związek? Nie jest też łatwo Kacprowi, który nie zastając córki po powrocie do domu musi wybrać się w nieplanowaną podroż w czasie której nie tylko z przeszłością przyjdzie mu się zmierzyć.


Muszę przyznać, że ponowne spotkanie z mieszkańcami Malowniczego było bardzo ciekawym doświadczeniem. Autorce nie zabrakło pomysłów na skomplikowanie i urozmaicenie ich życia. Nie brakuje dramatycznych i pełnych grozy chwil, ale nadchodzi też czas rozliczeń z przeszłością, gorzkiej prawdy, uświadomienia i oświecenia. Pojawiają się też nowe postacie, które swoją obecnością nie tylko wpływają na losy znanych nam już postaci, ale własną historią ubarwiają powieść.

Podobnie jak w pierwszej części autorce udało się oddać klimat małej miejscowości, gdzie nie tylko można liczyć na życzliwość i wzajemna pomoc, ale trudno zachować prywatność, a najmniejszy incydent staje się źródłem plotek i sensacji. I choć słynna skarbnica miejscowej wiedzy - Kraśniakowa, w pewnym momencie zamilknie, to w dłuższej perspektywie swoją rolę odegra znakomicie. Powstaną też miejscowe komitety, które nie tylko będą postulować ale też przeciwdziałać „złym mocom”, które nawiedzą Malownicze.

Autorka ponownie z lekkością i delikatnością porusza tematy trudne i drażliwe. Pod poszewką przedstawionych wydarzeń przemyca ważne przesłanie i prowokuje czytelnika do refleksji i przemyśleń. Nie zapomina także o dobrym humorze oraz emocjach pozwalających czytelnikowi na dobrą zabawę i wzruszenia.

„Wymarzony czas” to godna swojej poprzedniczki kontynuacja. Ciepła opowieść o życiu, miłości, przyjaźni i walce z przeciwnościami losu. Naładowana pozytywną energią i pozwalająca na a obcowanie z ciekawymi postaciami, które są wykreowane w bardzo wiarygodny i interesujący sposób. I choć lektura jest idealna na relaks po ciężkim dniu, to przesłanie w niej zawarte z pewnością pozostanie w czytelniku na długo po zamknięciu książki. Jeżeli „Wymarzony dom” przypadł Wam do gustu, to na pewno będziecie pod wrażeniem dalszych losy Magdy, jej przyjaciół i sąsiadów. Polecam.

Magdalena Kordel jest autorką, m.in. bestsellerowych powieści „Uroczysko" i "Sezon na cuda”. Pisać zaczęła, by poradzić sobie z trudną przeszłością, ale szybko okazało się, że jej książki stały się balsamem dla duszy tysięcy czytelników. Uwielbia podróżować, czytać i gotować. Razem z mężem i dwójką dzieci mieszka w Otwocku i kiedy tylko może ucieka w Sudety, bo marzy się jej dom gdzieś wysoko w górach. Wie, jak ważne są marzenia, dlatego pomaga spełniać je innym. Dzięki jej blogowi „Za górami za lasami” początkujący pisarze mają szansę wydać książkę… 

Cytat  "... wiedziała, że to będzie długi wieczór i jeszcze dłuższa noc, dlatego zaprosiła do siebie przyjaciół i ludzi bliskich swojemu sercu. (...) Właśnie nadchodzi wymarzony czas i nie chcę zatrzymywać go tylko dla siebie ..."

Ze strony Wydawnictwa: 

Tu znajdziesz czas, by się uśmiechnąć i porozmawiać. Twój wymarzony czas.



To czas na miłość, na szczęście. Czas radości, ale i zmian. Magda na dobre związana już z Malowniczem, cieszy się, że wkrótce stworzy prawdziwy dom dla Marcysi i Ani. Wie jednak, ile przeszkód musi jeszcze pokonać, zanim nadejdzie ich wymarzony czas.

Przed Michałem też niełatwe zadanie: czy jego miłość do Magdy wystarczy, by ją przekonać?
Czy tych dwoje odważy się myśleć o wspólnej przyszłości?

Ojciec Julki, za wszelką cenę chce pokazać Krysi, jak bardzo się kiedyś pomyliła, odrzucając jego uczucie…

To piękna opowieść o tym, że choć przeszłości nie można już zmienić, to przyszłość jest w naszych rękach.


Tytuł: Malownicze. Wymarzony czas
Autor:Magdalena Kordel
Wydawnictwo: ZNAK
Liczba stron:352
Data wydania: 2014-06-18
Link do książki http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,4807,Malownicze-Wymarzony-czas?auto
 Za książkę dziękuję Wydawnictwu ZNAK oraz Portalowi Sztukater








15 komentarzy:

  1. Nie wiem czemu, ale jakoś nie mogę skojarzyć sobie pierwszej części,a to jest chyba niezbędne, aby zacząć kolejną. Póki co odmówię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam u Kasi Meres, że znakomita seria:) Trzeba będzie się z nią zapoznać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. czuję się zachęcona i marzę o dobrej okazji by kupić oba tomy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety ja się nie skusze. Nie jestem fanką takich klimatów, a ostatnio dużo na blogach takich książek :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogromnie zazdroszczę ci tej serii, gdyż bardzo chciałabym ją poznać, lecz na razie taka okazja przeszła mi koło nosa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się idealna lektura na wakacje!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach tę zachwalaną serię, ale będzie jeszcze trochę musiała poczekać...

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planch. Tyle dobrego się juz naczytałam o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Może jak już przekopię się przez mój stos książek z biblioteki to sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do pierwszej książki zostałam bardzo pozytywnie zachęcona, a więc podejrzewam, że kiedy już przeczytam jedynkę, także na drugi tom przyjdzie pora. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie moje gusta, ale ciekawi mnie to głębsze przesłanie książki i klimat tej miejscowości. Może kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Chciałabym poznać twórczość autorki, oj chciałabym!

    OdpowiedzUsuń
  13. "Wymarzony czas" już za mną, świetna książka i już czekam na następną z serii o Malowniczym.

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka czeka na mojej półce - ależ się cieszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mogę się doczekać kolejnej części.

    OdpowiedzUsuń