środa, 23 kwietnia 2014

KONKURS Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA KSIĄŻKI

Są autorzy po których sięgamy w „ciemno”. Ich nazwisko jest dla nas gwarancją wrażeń na najwyższym poziomie. Moimi ulubionymi pisarzami są: Agnieszka Lingas – Łoniewska, Jolanta Kosowska, Ilona Andrews, Piotr Adamczyk, John Green i Brent Weeks, ale zdaję sobie sprawę, że wielu jeszcze nie odkryłam. W związku z tym pomyślałam, że zadanie konkursowe powinno być przyjemne dla Was, a mnie dostarczyć cennych informacji


Zadanie konkursowe polega na udzieleniu odpowiedzi na pytanie: "Kto jest Twoim ulubionym pisarzem?" i uzasadnieniu swojego wyboru w maksymalnie 3 zdaniach.

Nagrodami w konkursie są: „Zimowa opowieść” Marka Helprina oraz książka niespodzianka jednego z moich ulubionych autorów. Proszę, aby każdy z uczestników konkursu po udzieleniu odpowiedzi napisał, którą z nagród preferuje.



REGULAMIN:

Organizatorem konkursu jest blog Klucz do wyobraźni http://nieczytam.blogspot.com/, prowadzony przez osobę prywatną.
 
1. Udział w konkursie może wziąć każdy
2. Konkurs trwa od 23.04.2014 do 23.05.2014.
3. Nagrodami w konkursie są: nowy egzemplarz książki "Zimowa opowieść” Marka Helprina oraz  nowy egzemplarz książki niespodzianki
4. Zadanie konkursowe polega na udzieleniu odpowiedzi na pytanie: "Kto jest Twoim ulubionym pisarzem?" i uzasadnieniu swojego wyboru w maksymalnie 3 zdaniach.
5. Odpowiedzi wraz z adresem e mail oraz wyborem nagrody proszę umieszczać w komentarzu pod tym postem.
6. Będzie mi miło, jeśli dołączycie do obserwatorów mojego bloga lub do profilu na Facebooku oraz udostępnicie na swoim blogu banerek konkursowy, ale nie jest to obowiązkowe
7. Spośród zamieszonych komentarzy wybiorę według mojej subiektywnej oceny dwa najlepsze
8. Wyniki konkursu zostaną opublikowane do 31 maja 2014r.
9. Zwycięzca jest zobowiązany w terminie 5 dni od ogłoszenia wyników do przesłania swoich danych adresowych na terenie Polski na adres: nie.czytam@wp.pl
10. W przypadku nie dotrzymania terminu z pkt 9, nagroda zostanie przyznana kolejnej osobie
11. Nagrody zostaną wysłane do zwycięzców listem poleconym w terminie 7 dni od otrzymania wymaganych danych

116 komentarzy:

  1. W rankingu moich ulubionych pisarzy od wielu lat nieprzerwanie na podium stoi Agnieszka Lingas- Łoniewska, a dlaczego? Bo idealnie trafia w moje oczekiwania literackie umiejętnie łącząc romans z sensacją, spowijając dodatkowo nutką dramatu oraz erotyki, a ja kocham taki zestaw:) Ponadto w jej powieściach zazwyczaj figurują niezwykle męscy, przystojni, poharatani duchowo mężczyźni, przy których od razu czuje dziwne palpitacje serca :)
    Wybieram nagrodę niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją ulubioną pisarką jest Dorota Terakowska. Chyba od zawsze, bo niezwykle mocno odpowiada mi jej sposób patrzenia na świat i ludzkie życie, imponuje mi jej zdolność mówienia o rzeczach najtrudniejszych w najprostszy sposób. No i fakt, że nie unika żadnych tematów.

    Mail: kulturkamaialis@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Może zabrzmi to dziecinnie, ale od lat nieprzemijającą sympatią darzę Małgorzatę Musierowicz. Jest po prostu mistrzynią kreacji bohaterów - ma niesamowity talent obserwacji. No, i czytanie jej powieści jakoś tak we mnie same miłe wspomnienia wzbudza - od razu się lepiej na serduchu robi :).

    Wybieram "Zimową Opowieść", bo słyszałam, że po prostu czarująca ;).

    joanna.amethyst@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim ulubionym pisarzem jest Carlos Ruiz Zafon, ponieważ swoimi książkami hipnotyzuje czytelnika. Ma niezliczoną ilość pomysłów, dysponuje sporą dozą czarnego humoru, a w jego dziełach jest więcej magii niż w książkach fantasty - choć może nie takiej dosłownej. Gdy czytam jego utwory jestem jak w śpiączce na rzeczywistość; chciałabym pisać jak on.

    Wybieram Zimową opowieść :)
    5ever.believe@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybór jednego ulubionego pisarza jest dla mnie przedsięwzięciem równie karkołomnym, co wskazanie ulubionej lektury. Spośród całego grona literatów, których twórczość odcisnęła wyraźne piętno na mojej czytelniczej świadomości, wskazałbym chyba jednak Staszka Lema. Geniusz, znakomity futurolog, a przy tym człowiek z krwi i kości, z własnymi słabościami, małostkami - jego książki charakteryzują się całą paletą literackich środków, można je przy tym traktować jako fantastyczne podręczniki, z których garściami można czerpać wiedzę na temat życia.

    Ja również wskażę "Zimową opowieść"
    zielony_sznurek@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Moim ulubionym autorem jest od wielu lat Robin Cook, mistrz thrillera medycznego. W jego powieściach uwielbiam to, że poruszają one kwestie etyki lekarskiej, zarówno praktykujących lekarzy, jak i naukowców oraz zagrożeń wynikający z posługiwania się zdobyczami medycyny w złych celach. Odsłaniają także mechanizmy rządzące światem medycznym, w którym nie zawsze liczy się dobro pacjenta, a raczej wprost przeciwnie - zysk albo przyszłość nauki.

    Wybieram "Zimową opowieść".
    wiki.t@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Moją ulubioną autorką jest obecnie Agnieszka Lingas-Łoniewska, ale ją już znasz :) więc przedstawiam Ci Dankę Braun - to nowe nazwisko na naszym rynku wydawniczym, napisała "Historię pewnego związku", a za 2 dni ukaże się jej kontynuacja. Stworzyła książkę pełną sprzeczności, brutalnie szczerą, z pełnokrwistymi bohaterami (z których jeden jest największym dupkiem, o jakim dotąd czytałam), których nie sposób zapomnieć! Jeśli autorka utrzyma ten poziom, ma szansę wstrząsnąć czytelniczkami :)

    Wybieram niespodziankę, bo "Zimową opowieść" posiadam.
    lustro.rzeczywistosci@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Moją ukochaną autorką jest Agata Christie znana również jako "Królowa Kryminałów". Jej książki zawierają głębię - to nie tylko puste kryminały na płaszczyźnie winny-niewinny, ofiara-morderca, ale rozszerzony portret psychologiczny nas samych, odpowiadający na pytanie: "Do czego jestem tak naprawdę zdolny/zdolna?". Jestem pewna, że ten, który już posmakuje takiej literatury, nie będzie chciał czytać nic innego!

    Wybieram "Zimową opowieść" :)
    krytykbook@gmial.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim ulubionym Krzysztof Varga, polski pisarz węgierskiego pochodzenia. Dosłownie pochłonęłam jego "Nagrobek z lastryko", "Aleja Niepodległości" i "Trociny" ( te ostatnie nazywamy wręcz moją Biblią) :) Uważam, że jest po prostu mistrzem pióra - wszystko potrafi doskonale ubrać w słowa, przy tym jest stanowczy, precyzyjny, obiektywny i refleksyjny, a to świadczy o jego talencie!:)

    Ciekawa jestem książki niespodzianki, dlatego ją właśnie wybieram (jeśli oczywiście uda mi się wygrać) :)

    a.stefanska6@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie moim ulubionym pisarzem jest J.R.R. Tolkien, twórca Śródziemia, który niczym magik czaruje słowami, a niesamowite opisy i wspaniała fabuła z jego powieści emanuje taką świeżością i uniwersalizmem, że wyobraźnia doprawdy szaleje z zachwytu, co więcej po kilku stronach powieści zaczyna się tzw. "syndrom członka Śródziemia", bowiem nie można się oderwać od lektury i odczuwa się wszystko na własnej skórze. Tolkien zasługuje na miano arcypisarza, Johna Dębowe Pióro, twórcę najznakomitszych książek fantasy, przewodnika- czarodzieja, który zamiast królika wyciąga z kapelusza nowe pomysły, mężczyznę, który nie bał się wymyślić czegoś innego oraz niesamowicie kreatywnego boga, który wymyślił tak niezwykły świat, o którym jeszcze nikt nie marzył...

    I choose "Zimową opowieść" :)

    woojteek@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam wielu pisarzy, jednak ulubionym jest Carlos Ruiz Zafon. Uzasadniać mogłabym długo, otóż jego powieści nie tylko się czyta, ale się także widzi, maluje słowami obrazy w naszej wyobraźni, które pamięta się latami, a kolejną zaletą jest, że nietuzinkowo opowiada o nierealnych rzeczach, co sprawia, że można w historię się wczuć i uwierzyć, że stało się to naprawdę. Oprócz tego nie "zabawia się" w przesłodzone zakończenia, co tylko wzbudza we mnie jeszcze większą sympatię do autora.

    Wybieram książkę "Zimowa Opowieść".
    magdalen321@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim ulubionym autorem jest John Green, bo "Gwiazd naszych wina",bo"Szukając Alaski",bo"Papierowe miasta"... Bo kiedy czytałam jego książki wpadałam w stany skrajnej rozpaczy,a innym razem śmiałam się jak głupia! Tyle emocji, prawdy, zrozumienia, przekazu, głębokości(...) u nikogo jeszcze nie znalazłam i nikt mnie tak nie poruszył jak On(jeszcze 44 dni do ekranizacji "Gwiazd naszych wina" i 42 dni do "19x Katherine"-nie mogę się doczekać!)

    Wybieram niespodziankę :)
    ola32237256@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie, bezkonkurencyjnie i bezapelacyjnie Sir Terry Pratchett. Świat Dysku przeczytałem już trzy razy - każdy tom cyklu od początku do końca i zapewniam że za jakiś czas znów do niego wrócę. Zwłaszcza że pisarz ten mimo choroby ciągle powiększa swój dorobek dotyczący tego cyklu, za co darzą go ogromnym szacunkiem rzesze fanów na całym świecie. Jego twórczość polecam każdej osobie chcącej choć na chwilę oderwać się od monotonii i szarości dnia codziennego, ceniącej nieszablonowy humor i ironiczne podejście do wielu aspektów naszej ziemskiej rzeczywistości.

    Wybieram "Zimową Opowieść"
    piskorsky@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Moją ulubioną autorką jest Anna Ficner- Ogonowska. Potrafi z niesamowitą lekkością napisać książki, które mimo dużej liczby stron idealnie trafiają w serce każdego czytelnika i niebywale wciągają, do tego stopnia, że odbiorca nie wypuści ich z rąk, dopóki nie przeczyta ostatniego zdania, gdyż książki tej autorki uzależniają bardziej niż metamfetamina. Uwielbiam tej cudownej pisarki książki, gdyż są one nie do przewidzenia (ten punkt jest dla mnie ważny podczas czytania, a następnie oceniania danej pozycji literackiej), jest pełna życiowych porad i drogowskazów, które bez najmniejszego problemu doprowadzą nas do celu. Pani Anna umie w czytelniku wywołać masę przeróżnych skrajnych emocji, a zarazem pomaga nam odzyskać wiarę w siebie, w nasze możliwości, bo „to wiara prowadzi nas do celu”.

    Uwielbiam niespodzianki, także wybieram nieznaną perełkę z Twoich zbiorów ;)

    JaneS
    e- mail: joanna.stoczko@op.pl

    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  16. a ja lubię Małgorzatę Musierowicz za stworzenie rodziny, którą traktuję jak bliskich znajomych

    marta0778@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim ulubionym pisarzem jak na ten moment jest Aleksander Dumas.
    Jego pierwszą przeczytaną przeze mnie książką był Hrabia Monte Christo, który wręcz zachwycił mnie złożonością kreacji bohaterów poprzez idealnie tworzone napięcie oraz rozterki bohatera o tylu twarzach tym samym nie pozwalając czytelnikowi odłożyć lektury. Tworzenie nutki tajemnicy (czyli to co lubi większość z nas) wokół Edmunta bardzo pobudzało moją wyobraźnie i w wyjątkowy sposób sprawiało, że podczas czytania autor stworzył u mnie więź z bohaterem oraz wzbudził wiele emocji. Jego książki nie są tylko miłymi i szybkimi do czytania historiami ale czymś więcej co ma wpływ na postrzeganie świata czytelnika czy uruchomienie szarych komórek co umożliwia mimowolne zastanawianie się nad wydarzeniami i ich analizę.

    Wybieram "Zimową opowieść" :))
    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na wyniki.

    aleksazk@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  18. U mnie króluje ostatnio Joanna Chmielewska -za kryminał czasem na pograniczu absurdu, poczucie humoru i lekkie pióro.
    Ja postawię na niespodziankę :)
    karolina.anna.krawczyk@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Głowiłam się nad odpowiedzią tak intensywnie, że aż mi się jeden post już skasował :c Ale do rzeczy: moim ulubionym autorem jest Guy Gavriel Kay - nie z powodu stylu, nie za wzruszające historie osadzone w pięknych i magicznych światach, a za niepowtarzalny dar kreowania wielowymiarowych i ciekawych postaci, zwłaszcza kobiecych. W fantastyce dominuje tendencja tworzenia dwóch gatunków kobiet - mimozowatych dam w opresji oraz mało prawdziwych wojowniczek, zaś Kay udowadnia, że można wyjść poza ten schemat. Jego bohaterski są niezwykle kobiece a zarazem dzielne, że aż dech zapiera - dzięki temu są niezwykle wiarygodne a ich dylematy i wybory poruszają do głębi. Kay tworzy dosyć klasyczne fantasy, jednak karty swoich powieści zapełnia nie wojowniczkami i czarodziejkami, a lekarkami, żonami i córkami rycerzy, zwykłymi dziewczynami w niezwykłych okolicznościach (tu mogłabym zacząć wypisywać peany na cześć Dianory z "Tigany", ale pamiętam, że pytanie dotyczy ulubionego autora a nie postaci ;)).
    Pozdrawiam i wybieram "Zimową opowieść" - tytuł brzmi magicznie.
    the.darth.morrigan@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Moim ulubionym autorem jest Mariusz Szczygieł. Uwielbiam czytać reportaże, które przybliżają mi nieznane kultury i kraje. To dość przewrotne, ponieważ Szczygieł pisze o naszych dobrze znanych sąsiadach - Czechach, ale czy na pewno? Zrozumiałam jednak po lekturze jego książek, że mieszkańcy tego państwa zdecydowanie różnią się od naszych wyobrażeń o nich.

    Wybieram niespodziankę

    e-mail do.de@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  22. Moim ulubionym autorem jest Thierry Cohen, który napisał niestety tylko jedną książkę. Ale ta jedna lektura wywarła na mnie piorunujące wrażenie, śmiałam się i płakałam tak bardzo, że zabrakło łez. I czytałam ją już miliony razy, a mimo to nigdy mi się nie znudzi ta prawda, która bije z każdej jej strony. A jeśli kiedyś spod pióra autora wyjdzie jakaś lektura - biorę ją w ciemno.

    Wybieram Zimową opowieść.

    email: morus1@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. A ja jestem od długiego czasu wierną fanką twórczości Andrzeja Pilipiuka. Każdy, kto poznał osobę Jakuba Wędrowycza wie, że jest to postać nietuzinkowa, oryginalna i bardzo charakterystyczna - przyciąga do siebie czytelnika i nie chce go wypuścić. Sam Pilipiuk z dużym dystansem pisze swoje książki, nawiązując do polskich tradycji, stereotypów - nieobcy mu jest cynizm i ironia, przez co czas spędzony z jego lekturami nigdy nie jest stracony!

    Wybieram "Zimową Opowieść"
    elaluczkow@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  24. l.dabrowny04@gmail.com

    Moim ulubionym autorem jest J. R. R. Tolkien, ponieważ uważam, że książki jego autorstwa są niesamowicie wciągające. Po przeczytaniu "Hobbita" oraz "Władcy Pierścieni" postanowiłem sięgnąć po jego inne książki i oczywiście nie zawiodłem się, każda jego historia jest wciągająca. Polecam przeczytanie każdemu miłośnikowi fantastyki jak i również osobom poszukującym przygody!

    OdpowiedzUsuń
  25. l.dabrowny04@gmail.com

    Moim ulubionym autorem jest J. R. R. Tolkien, ponieważ uważam, że książki jego autorstwa są niesamowicie wciągające. Po przeczytaniu "Hobbita" oraz "Władcy Pierścieni" postanowiłem sięgnąć po jego inne książki i oczywiście nie zawiodłem się, każda jego historia jest wciągająca. Polecam przeczytanie każdemu miłośnikowi fantastyki jak i również osobom poszukującym przygody!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja póki co największą sympatię odczuwam do twórczości Cassandry Clare - gdyż mimo tego, że jej twórczość kierowana jest raczej do nastolatków, potrafi ona wykreować wielowymiarowe postacie, ciekawy świat w którym żyją bohaterowie oraz przy tym wszystkim opisać to językiem pełnym sarkazmu, barwnym. W razie ewentualnej i przy tym mało prawdopodobnej wygranej wybieram niespodziewankę, a wszystkim pozostałym życzę powodzenia ;)
    fal.recenzje@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Moim ulubionym autorem jest Edgar Allan Poe. Jest on nie tylko fascynującą i tajemniczą postacią, ale także człowiekiem, którego wiersze pochłaniam z jednym tchem. Mimo że nie zawsze wszystko rozumiem i nie mogę pozbierać myśli, które kłębiły się w głowie poety, to i tak jestem ogromną fanką jego twórczości. Wiersze tego autora są dość ponure, ale mnie się to podoba, bo przecież nie wszystko na tym świecie jest kolorowe. Czasami trzeba odkryć też te straszne i wbrew pozorom nieosiągalne strony życia każdego człowieka.

    Wybieram "Zimową opowieść"
    czekaj_9@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Banerek dodany na blogu: www.recenzje-ksiazek-i-wiecej.blogspot.com w zakładce konkursy :D
    Dodałam się do obserwatorów ;)

    Moją ulubioną autorką jest Sara Shepard. Jej oryginalne fabuły, lekki styl pisania i przyjemny język to coś co uwielbiam. Jest jednym z niewielu autorów, których darzę tak ogromną sympatią. Kiedy tylko dowiaduje się, że wychodzi jej nowa powieść, biegnę do księgarni i kupuję swój egzemplarz. Pani Shepard ma talent do mącenia czytelnikowi w głowie. Z pozornie prostej fabuły tworzy skomplikowaną i tajemniczą historię.
    Właśnie dlatego zasługuje na miano ulubionego pisarza.

    Wybieram: "Zimową opowieść"
    anita.turska@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Moją ulubioną pisarką jest Nora Roberts. Uwielbiam zwłaszcza jej książki z połączeniem romansu i sensacji.
    Rewelacyjne historie, świetnie wykreowani bohaterowie, oraz widoczna w jej opowieściach miłość do tego co robi i staranność pisanych powieści, stwarzają powód, dla którego książki Nory Roberts mogę brać w ciemno :)

    baner: http://czytelniadominiki.blogspot.com/p/koknursy.html
    obserwuję jako: Doomisia♥
    Wybieram: Książkę niespodziankę :)
    mail: dominika.justyna@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. Autorem, którego podziwiam i ubóstwiam jest Stanisław Grzesiuk. Cenię go za to, że nawet o tragedii jaka go spotkała (spędził lata w obozach koncentracyjnych) potrafił o niej napisać z humorem i bez zbędnego wybielania siebie. Jest autorem, do którego książek będę wracała zawsze z ogromną przyjemnością i zawsze będę je pochłaniała jednym tchem.

    Wybieram niespodziankę
    daria.matyjasz@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Moim ulubionym autorem jest zdecydowanie John Green. Nie ma dnia, żebym nie zastanawiała się nad przeróżnymi sentencjami z jego książek, to człowiek, który potrafi sprawić, że zastanawiam się nad egzystencją jajecznicy. Tak naprawdę nie potrafię dokładnie ubrać w słowa, co znaczą dla mnie jego książki, ale myślę, że już nigdy w życiu nie będę postrzegała świata w tak monotonny sposób, jak robiłam to przed zapoznaniem się z twórczością Greena.

    Wybieram "Zimową opowieść".
    agnieszkaaau@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Bezapelacyjnie moim ulubionym autorem jest Brandon Mull. Sprawia, że przenoszę się do zupełnie innego świata, pełnego fantazji, absurdalnych monstrów i razem z charakterystycznymi bohaterami jego książek, odkrywam wszystko dookoła. Ten pisarz sprawił, że na poważnie zacząłem zajmować się czytaniem, pogłębiałem swoje literackie podróże, rozważałem każde słowo książek (nie tylko jego) i przyglądałem się wszystkiemu co się dzieje wokół literackiego świata.

    "Zimowa opowieść", qba5000@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Moim ulubionym autorem jest Stephen King. Uwielbiam go za charakterystyczny, lekki styl, za jego złote myśli zgrabnie wplecione w fabułę, za to, że bałam i ekscytowałam się czytając jego książki i że większość z nich stało się podstawą do stworzenia świetnych filmów. :)

    Wybieram ,,Zimową opowieść"
    mysterkablog@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Hmm, przede wszystkim Stephen King. Każdą jego książkę biorę w ciemno bo wiem, że jest to autor który potrafi wkręcić nas w swój świat. mroczny, tajemniczy ale przy tym jak bardzo wciągający.

    wybieram niespodziankę
    pisarczyk13@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  36. witam,
    jako że jestem miłośniczką słowa pisanego, to mam bardzo dużo autorów, których bardziej lub mniej lubię, ale jakbym tak miała wybrać na szybko jednego, to byłby to Harlan Coben- a lubię jego powieści za to, że są pisane prostym, przystępnym językiem; za szybką akcję, wielowątkowość, krótkie treściwe rozdziały.

    smosiejewska@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam.
    Moim ulubionym autorem jest Matthew Quick, który jest autorem książek "Poradnik Pozytywnego Myślenia" oraz "Niezbędnik Obserwatorów Gwiazd". Każdą jego książkę pochłania się szybko, ale także się nią delektuje. Pisze lekkim językiem, ma niesamowitą wyobraźnie, a z książek, które pisze dla młodzieży potrafi wyczarować coś co zostaje na bardzo długo w pamięci oraz wnosi wiele lekcji do naszego życia. Po przeczytaniu jego książek, jeszcze bardziej pokochałam te małe(bądź wielkie) papierowe cudeńka. :)

    Wybieram "Zimową opowieść"
    email: betweenbooks13@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Moją ulubioną pisarką jest Danielle Steel. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - Powieści Danielle Steel mają moc oczarowywania kobiet, nie jest to jednak czar zwodniczy, bowiem autorka konsekwentnie daje wyraz przeświadczeniu, że dobro ma zdolność pokonania zła, że miłość może roztopić nienawiść, że warto czekać na jedyną szansę i wykorzystać ją. Każda czytelniczka w bohaterkach książek Steel znajdzie coś dla siebie – pociechę, nadzieję, rozrywkę, refleksję.
    ____________________________________
    * Wybieram "Nagrodę Niespodziankę" *

    Pozdrawiam serdecznie, mój adres e-mail : paulinkaaa1997-16@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  39. Witam.
    Moją ulubioną pisarką jest Katarzyna Grochola. Jest specyficzną autorką, która nie boi się powiedzieć tego, co myśli. Przelewa wszystkie swoje uczucia na papier i robi to w prześmieszny, czasem ironiczny sposób, który przypada czytelnikowi do gustu od pierwszego zdania. W swoich powieściach porusza tematy bardzo bliskie kobiecemu sercu, przez co bardzo cenię i uwielbiam Grocholę.

    Wybieram "Zimową opowieść".
    e-mail: justynakusiak@interia.pl

    Dziękuję, że mogłam wziąć udział w tym świetnym konkursie. Niestety nie mam bloga, więc nie mogę obserwować. Pozdrawiam autorkę!

    OdpowiedzUsuń
  40. Moją ulubioną autorką jest Jodi Picoult. Jest to osoba, która w swoich dziełach nie boi się poruszać najtrudniejszych tematów. Każda jej książka jest tak naładowana emocjami, że nie można ich czytać jednym tchem. Poza tym są tak prawdziwe, że aż brak mi słów. Każda z powieści rozbija mnie emocjonalnie, a potem przez długi czas muszę dochodzić do siebie. Bez problemu personifikuję się z postaciami (które są naprawdę dobrze wykreowane), a przez to tak często wybucham płaczem czy śmiechem. Picoult ma swój własny, charakterystyczny styl, którego nie da się podrobić. I za to właśnie ją kocham.
    Wybieram "Zimową opowieść". :)
    e-mail: patrycjaliskiewicz@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  41. Moją ulubioną pisarką jest J.K.Rowling. Dlaczego? Nie dosyć, że napisała moją najukochańszą serię Harry Potter, gdzie każdą kolejną częścią coraz bardziej ujmowała moje serce, to jeszcze potem wielkie zaskoczenie. Kryminał. Naturalnie to nie koniec niespodzianek, które zgotowała nam autorka. Wydała książki pod pseudonimem. Szczerze, to nie wiedziałam, że to jej książka. Gdy pana ,,Roberta,, zaliczyłam do ulubionych autorów, dowiedziałam się, że tak na prawdę to J.K.Rowling. Świetnie pisze, zaskakuje i ma niebywałą wyobraźnię. Jak jej nie kochać?

    e-mail: paulinarzeminska@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  42. Wybieram: książkę - niespodziankę.

    OdpowiedzUsuń
  43. Lubię literaturę z odrobina magii,tajemnicy,przygody.Trochę szaleństwa na co dzień i dlatego od jakiegoś czasu Tom Knox należy do moich ulubionych autorów.Czytam jego książki ogryzając pazury i dlatego oszczędzam na lakierze do paznokci/zawsze poobgryzany-ha,ha/
    jolunia559@wp.pl
    Wybieram "Zimową opowieść"

    OdpowiedzUsuń
  44. Moją ulubioną pisarką jest Beata Pawlikowska. Uwielbiam czytać jej książki podróżnicze i poradniki o życiu, gdzie stara się poznać daną kulturę przez pryzmat ludzi, nie opisuję też miejsc tłumnie odwiedzanych przez turystów ale udaję się tam gdzie ją nogi poniosą. No i jestem blondynką tak jak ona:*)
    e-mail nana1508@amorki.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Moją ulubioną pisarką jest Beata Pawlikowska. Uwielbiam jej książki podróżnicze w których stara się zobrazować lokalne zwyczaje i sposób myślenia. Sama w przyszłości chciałabym wyruszyć w "daleki świat" i przeżyć niecodzienne przygody, ale raczej nie chcę tego opisać. Bo dwie blondynki to już za dużo:*)
    e-mail nana1508@amorki.pl
    Wybieram ksiązkę niespodziankę

    OdpowiedzUsuń
  46. Moim ulubionym pisarzem jest Marek Hłasko, jego twórczość jest ciągle aktualna, mimo że pisał o problemach życiowych w czasie PRLu i nie bał się nazywać problemów po imieniu. Nie był marionetką w rękach władz, a odważnym BOHATEREM, który nie musiał wcale walczyć z bronią, by pamięć o nim nie zginęła. Był prostym facetem, a zarazem potrafił spojrzeć głębiej w człowieka - takich mężczyzn nam trzeba w dzisiejszym czasie. andrabik@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  47. andrabik@wp.pl wybieram książkę niespodziankę :) lubię niespodzianki :D:D

    OdpowiedzUsuń
  48. Moim ulubionym pisarzem jest Katarzyna Michalak, za jej dobre serce i wątki które w każdej książce są inne i znajdę w nich romans, kryminał i trochę erotyki, ale najważniejsze to uczucia i emocje, które mogłyby tak naprawdę przytrafić się mi. O niej książkach nie można tak po prostu zapomnieć, przeczytać, zrecenzować i odłożyć na półkę, o jej książkach się nie zapomina. Miewałam też takie dni, że po przeczytaniu jej książki, akcja śniła mi się przez parę nocy.
    Wybieram książkę "Zimowa opowieść"
    E-mail: sylwka.sk91@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Ja od jakiegoś czasu najbardziej cenię twórczość Harukiego Murakamiego. Jeszcze nigdy żadna książka nie sprawiła, że byłam w stanie w 100% zidentyfikować się z jej bohaterem. A w przypadku Murakamiego jest tak niemal zawsze - zwykli, niczym niewyróżniający się ludzie, wplątani w sieć absurdalnych zdarzeń - coś niesamowitego.

    Wybieram Zimową opowieść.
    martakiwior1989@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  50. Moją ulubioną pisarką jest Jane Austen, ponieważ uwielbiam romanse, a "Duma i uprzedzenie" szczególnie przypadł mi do gustu. Autorka stworzyła świat trochę na realiach swojego życia, można wczuć się w książkę, w atmosferę tamtego życia. Kto nie chciałby mieć swojego Darcy'ego? ;)
    ochra23@o2.pl
    Wybieram "Zimową opowieść"

    OdpowiedzUsuń
  51. Moim absolutnym idolem (żeby nie powiedzieć „Bogiem”) jest jedyny i niepowtarzalny, zwariowany i mający wszystko gdzieś, Charles Bukowski. Nie był to może człowiek, którego należałoby stawiać jako wzór do naśladowania ale jego osobowość, przeżywanie życia tak jak mamy na to ochotę, nie dawanie narzucić sobie standardów ustalanych przez świat… to wszystko czyni go pisarzem od którego książek po prostu nie mogę się oderwać. Do tego refleksje nad życiem okraszone niepodrabialnym poczuciem humoru i niezwykle trafne spostrzeżenia na temat ludzi – gdybym miał więcej niż tylko 3 zdania to mógłbym go wychwalać w nieskończoność.

    cnst@wp.pl
    Wybieram niespodziankę :-)

    OdpowiedzUsuń
  52. Janusz L. Wiśniewski jest moim ulubionym pisarzem, ponieważ jego książki są pełne życia, zarówno ujmujące te smutne, trudne chwile, jak i te wesołe, pełne szczęścia i uśmiechu. Jak nikt inny pięknie odkrywa ludzkie wnętrza, a prostota słów i opisywanych obrazów dochodzi do najgłębszych zakamarków naszych serc...
    enigma-aw@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  53. Janusz L. Wiśniewski jest moim ulubionym pisarzem, ponieważ jego książki są pełne życia, zarówno ujmujące te smutne, trudne chwile, jak i te wesołe, pełne szczęścia i uśmiechu. Jak nikt inny pięknie odkrywa ludzkie wnętrza, a prostota słów i opisywanych obrazów dochodzi do najgłębszych zakamarków naszych serc...
    enigma-aw@wp.pl
    Wybieram niespodziankę.

    OdpowiedzUsuń
  54. Andrzej Pilipiuk od wielu lat zabiera mnie w podróże do alternatywnego świata - surowy sposób opisu sprawia, że jest dużo bliższy naszej rzeczywistości. Jego dzieła nawiązują do historii i pokazują, jak brutalne były czasy naszych przodków. To urzeka mnie w nim najbardziej.
    cyzzia@gmail.com
    wybieram niespodziankę :)

    OdpowiedzUsuń
  55. „Wielkość to chwilowe przeżycie. Nigdy nie bywa racjonalna. Poniekąd zależy od mitotwórczej wyobraźni rodzaju ludzkiego” cytat z „Myśli zebranych Muad’Diba” z opracowania księżniczki Irulany.
    „Diuna” Franka Herberta jest moim zdaniem arcydziełem literackim swojego gatunku i czasu. Jest to pierwszy tom serii o planecie Arrakis. Kreacja świata i bohaterów tworząca niepowtarzalny klimat, to jak ludność Diuny traktuje wodę, co robi z ciałami zmarłych, wszystko to wydaje się być bardzo świeże i przemawia do mnie o wiele bardziej niż większość książek fantasy. Powieść ta daje niesamowicie wiele emocji, bohaterowie są świetnie zarysowani, bardzo szczegółowo przedstawiona jest ich osobowość, to co myślą – pełno jest przemyśleń głównych bohaterów. Mogło by się wydawać, że będzie to nudzić, jednak nie, nic z tych rzeczy. Wszystko jest idealnie wyważone, czytamy o rozmyślaniach różnych bohaterów, możemy ich poznać bardzo dobrze, dodaje to książce magii, że nie skupia się tylko na jednej osobie. Wciąga i wsysa bez końca. Mało tu rzeczy naciąganych, wszystko jest spójne i logiczne. Kunszt autora jest niezaprzeczalny.
    Drugie miejsce zajmuję niezwykła Anne Bishop, z seriami "Czarne Kamienie" i "Inni'. Cudowna kreacja bohaterów, lekkie pióro i te ciepło-ironiczne poczucie humoru, które sprawia, że zakochujemy się w jej książkach. Czytając jej twórczość zapominam o całym świecie dopóki nie ukończę książki.. Anne Bishop posiada dar, który potrafi spoić czytelnika z jej książkami, przenieść w zupełnie inny fantastyczny wymiar. Nigdy tak się nie uśmiałam jak przy jej książkach, jednak także potrafią one wzruszyć, nawet takiego niewrażliwca jak ja.
    arrri92@gmail.com
    p.s. Nie byłam w stanie opisać tego krócej, ale mam nadzieję, że moja wypowiedź skłoni Cię do sięgnięcia po książki, któregoś z tych autorów. :)

    OdpowiedzUsuń
  56. moim ulubionym autorem jest Stephenie Meyer. jest znakomita pisarka, umie dotrzec do mlodziezy poprzez historie, ktore wzbudzaja wyobraźnię. moja ulubiona ksiazka jej autorstwa jest Księżyc w nowiu, czytajac te ksiazke mialam wrazenie jakby wszystkie wydarzenia z ksiażki dzialy sie w moim pokoju.
    wybieram ksiazkę "Zimowa opowieść” Marka Helprina
    email: edyta99755@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  57. Moim ulubionym autorem jest polski pisarz :Jakub Ćwiek.Podoba mi się jego lekki sposób pisania i styl bycia zarówno jego jak i opisywanych przez niego w książce bohaterów.W jego utworach akcja ma niesamowite tępo oraz wiele intryg,każda książka Ćwieka,którą czytałam mnie zachwyciła a jestem czytelnikiem wymagającym.
    Preferuję "Zimową Opowieść".
    Pozdrawiam dagap00@o2.pl :).

    OdpowiedzUsuń
  58. Moim ulubionym autorem jest Clive Cussler, każdy kto czytał jego książki na pewno zrozumie mój wybór. Moją ulubioną książką tego autora jest Atlantyda odnaleziona. Dlaczego? Otóż ten pisarz tworzy jakże rzeczywistych bohaterów, przeplata się doskonała akcja, przyjaźń, miłość i humor.
    Wybieram "Zimową opowieść"
    email: wojdaria777@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  59. Moim ulubionym pisarzem jest James Patterson uwielbiam elastyczność i lekkość z jaką pisze.
    Nie ważne czy jest to książka o tematyce kryminalnej czy romantycznej po prostu je "pochłaniam". Ma niestety jedną wadę - za wolno pisze kolejne książki:(
    e-mail - patrysiunia1989@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  60. Moim ulubionym autorem jest Orhan Pamuk ponieważ jego książki zawsze ukazują mi Turcję jakiej nie poznam jako turysta. Każda z jego książek wprowadza w świat nowych dla mnie tradycji i zwyczajów społeczeństwa w którym on żyje. Jego dzieła są jak klucz do furtki świata, który na zawsze pozostanie dla mnie tajemnicą.
    Wybieram "Zimową opowieść"
    mail: karina.m@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed chwilka też pisałam o Orhanie Pamuku:-) . Jest najlepszy :-) . Pozdrawiam

      Usuń
  61. Coben! nikt tak w niepewności nie trzyma a poza tym mam sentyment do bohatera Myrona ;) a i najwazniejsze 'podwórkowa łacina' na każdym kroku 'ułatwia' czytanie;)
    Zimowa opowieść ;)
    email : wisniewskajus@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  62. Witam,
    Moim ulubionym pisarzem nieprzerwanie jest Orhan Pamuk.
    Za wspaniałą podroż po Turcji, za smaki i zapachy Stambułu. Za gwar i ruch ulicznych, za dobrych i tak innych ludzi, za miłość ... Za wszystkie za i przeciw które stara sie pokazać w swoich książkach , i w końcu za zrozumienie.
    Wybieram Zimową Opowieść
    monick6@o2.p

    OdpowiedzUsuń
  63. Moją ulubioną pisarką jest Joy Fielding. Uwielbiam czytać jej powieści, ponieważ bohaterowie są nakreśleni w ciekawy sposób, akcja w miarę czytania zawsze nabiera tempa, a zakończenie jest nieprzewidywalne. Jej książki to połączenie kryminału z powieścią obyczajową - czyli to co lubię najbardziej.

    Wybieram książkę "Zimowa opowieść"
    mail: sylwia.jamrozik@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  64. Mimo tego, że mam tylko 18 lat kocham czytać. Autorami książek po które najchętniej sięgam są Nora Roberts oraz Stephan King.Ich książki bardzo mnie wciągają i przenoszą w świat wyobraźni. Tematy, które poruszają w większości przypadków są bliskie memu sercu. Gdy zacznę czytać książki tych autorów ciężko mi jest się od nich oderwać i zapominam o całym świecie. Nore cenie za to, że to co pisze jest bardzo życiowe i czasami utożsamiam się z bohaterami, ale również za nieprzewidywalne zdarzenia i zakończenia. Natomiast King ma ogromnie ciekawą wyobraźnie i wszystko co tworzy zaskakuje mnie w bardzo pozytywny sposób.

    adzinaxd@wp.pl
    wolałabym niespodziankę w razie czego :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Carlos Ruiz Zafon to pisarz, który od dobrych kilku lat zawładnął moim sercem. Na każdą jego powieść czekam z ogromną niecierpliwością i wyczekuję jej jak dzieci bożonarodzeniowego prezentu. Nigdy się nie zawiodłam. Autor potrafi spowodować, że czytający czuje się jakby był jednym z bohaterów. Książki tego autora wciągają nawet zatwardziałych przeciwników powieści pisanych. Dla mnie to pisarz ponadczasowy.
    Wybieram ''Zimową opowieść''
    joanna.urban@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  66. Najbardziej lubię czytać książki Andrzeja Pilipiuka. Historie o Jakubie Wędrowyczu są bezkonkurencyjne. Autor każdą, nawet najbardziej banalną historię potrafi opisać w niezwykle ciekawy sposób.

    Wybieram niespodziankę :)
    E-mail: kamlipinski@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Moją ulubioną pisarką jest Jodi Picoult. Kobieta która wchodzi w ludzką podświadomość, przenika ją i rozrywa na strzępy. Sprawia ona, że tomiska które liczą 900 stron po prostu połykam w mgnieniu oka.
    mail: monikas261@onet.pl
    "Zimowa opowieść"

    OdpowiedzUsuń
  68. Mogłabym tutaj napisać niezłe wypracowanie o moich ulubionych autorach, gdyż uwielbiam czytać książki i pisarzy, którzy skradli moje serce jest całe mnóstwo, ale jeśli mam wybrać jednego to jest nim Terry Goodkind. Wszystko za sprawą serii „Miecz Prawdy”, którą (wiem, powiecie że zwariowałam) ale czytałam już kilka razy i ciągle nie mam dość. Niezwykły świat fantasy, w którym swoje przygody przeżywa Richard Cypher oraz Kahlan Amnell, to jest po prostu moje drugie życie, w które zatapiam się bez pamięci i gdybym mogła przebywałabym w nim całymi dniami i nocami.
    Email:aniaskn@wp.pl
    wybieram niespodziankę

    OdpowiedzUsuń
  69. H.P Lovecraft - Nie wiem czy muszę tłumaczyć dlaczego właśnie on. Był jednym i niezastąpionym mistrzem powieści grozy. Każda powieść Lovecrafta jest dla mnie inspiracją i wyjątkowym antykiem.

    OdpowiedzUsuń
  70. (Do H.P Lovecraft) I jak zwykle zapomniałam o e-mailu... Przepraszam za to.
    Wybieram „Zimowa opowieść”
    E-mail: mrs.purplewonder@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  71. Moim ulubionym pisarzem jest Fiodor Dostojewski. Moim zdaniem w mistrzowski sposób odmalowywał on w swoim utworach najczarniejsze zakątki ludzkiej duszy i stadia psychiki co niezmiernie mnie interesuje

    Wybieram książkę niespodziankę :D
    kasinka789@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  72. Moim ulubionym pisarzem jest Fiodor Dostojewski. Moim zdaniem idealnie odmalował On najciemniejsze zakątki ludzkiej duszy oraz ukazał stadium psychiczne człowieka co bardzo mnie interesuje

    Wybieram książkę niespodziankę ;)
    kasinka789@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  73. Moją ulubioną autorką jest Camilla Lackberg. Jej książki są niezwykle wciągające, a dzięki znajomości postępowań policjantów historie są niesamowicie wciągające, czasami wręcz wzruszające. Autorka pisze prostym ale bardzo przyjemnym językiem dzięki któremu książki czyta się niesamowicie szybko( co jest smutne bo szybciej się ją kończy ;)) i przyjemnie. Przeczytałam wszystkie książki tej autorki, i podziwiam ją za kunszt oraz za to że potrafi wpleść do kryminału wątki obyczajowe i romantyczne które ubóstwiam. Wszystkim moim znajomym polecam książki tej autorki bo są niesamowite.

    diekundel@vp.pl ;)

    OdpowiedzUsuń
  74. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  75. Carloz Ruiz Zafon- za piękno starej Barcelony, o zachodzie słońca skąpanej w deszczu, w jej moim zdaniem najpiękniejszym okresie, za stworzenie tak realnego i plastycznego świata, w którym nie istnieje pojęcie realizmu, czy fikcji, ponieważ tworzą tak wspaniałą "realną całość". Przede wszystkim za Cmentarz Zapomnianych Książek, miejsce gdzie książki żyją i czekają, by stać się częścią czyjegoś życia i które moim zdaniem jest obiecanym rajem bibliofilów..
    Wybieram "Zimową opowieść"
    sylus_@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  76. Moim ulubionym pisarzem jest Polak, Robert Gong. Dlaczego? Bo nikt go nie zna, a jego powieści są fantastyczne. Promuję jego literaturę wśród znajomych, i polecam każdemu, kto czyta ten komentarz, bo warto, świetne kryminały ("Kokainowa miłość" - moja ulubiona;)
    Wybieram niespodziankę, t.bolach@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  77. Zakochana jestem w Stephenie Kingu. Czytając jego powieści wręcz odpływam w świat autora i wraz z bohaterami odkrywam mroczne i przerażające tajemnice świata. Rozwiązuje razem z nimi zagadki i przeżywam chwile grozy z gęsią skórką na rękach.
    karolina.romanowska@vp.pl
    "wybieram niespodziankę"

    OdpowiedzUsuń
  78. Moim literackim numerem jeden jest John Irving.
    Jestem w nim zakochana ślepo, bezkrytycznie, bez pamięci. W powieściach Irvinga odnajduję siebie, swoje uczucia i lęki, emocje, które czasem tak trudno nazwać, odnajduję w nich prawdę, bez niepotrzebnego lukru, happy endów na siłę, głaskania po główce, gdy boli. I czuję ten ból, czuję Irvinga każdym centymetrem, każdym zmysłem, całą sobą.
    Wybieram "Zimową Opowieść".
    e-mail: zmiloscidoslowa@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  79. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  80. Moim ulubionym pisarzem jest John Mardsen. Z łatwością prowadzi czytelników przez przygody bohaterów, jednak często stawia przed nimi pytania "co by było gdyby?", które pomagają wczuć się w sytuację postaci i razem z nimi rozważać możliwe działania. Genialnie przedstawił historię młodych ludzi w czasie wojny. Pokazał, że nie potrzeba doskonałego sprzętu i wyszkolonych umiejętności, ale wielkiego zapału i bezgranicznej odwagi, by bronić bliskich i przeciwstawić się zaborcom.

    luna2323@tlen.pl
    Zimowa Opowieść ;)

    OdpowiedzUsuń
  81. Zdecydowanie Kathy Reichs - jak nikt inny potrafi zachęcić do studiowania medycyny sądowej! Wykreowała bardzo wyraziste postaci, które nie są pozbawione typowo ludzkich cech i szczególnie - wad. Dodatkowo opisuje bardzo ciekawe przypadki z kariery antropologa sądowego, które mogą naprawdę zachęcić do dowiedzenia się czegoś więcej o tej dziedzinie wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  82. Oscara Wilde, za Portret Doriana Graya. Autor stworzył postać tak wyrazistą i kontrowersyjną, że wyreżyserowano na podstawie tej powieści film, oraz rozpoczęty niedawno serial, Penny Dreadful, w którym postać Doriana będzie miała swoje miejsce. W sumie nic więcej nie muszę dodawać.

    maszracje88@wp.pl
    Zimowa Opowieść

    OdpowiedzUsuń
  83. Moją ulubioną pisarką jest BEATA PAWLIKOWSKA, ponieważ jej książki są bardzo inspirujące, dają człowiekowi wiarę, że wszystko może się zdarzyć jeśli tylko w to uwierzymy i podniesiemy się nawet z najgłębszego dna. Jej historia jest bardzo podobna do mojej, dzięki jej radom podniosłam się i zaczęłam budować życie na nowo, pokonałam depresję i wszystko zaczęło się układać. Gdy czytam książki podróżnicze tej autorki mam wrażenie, że razem z nią przemierzam te wszystkie miejsca, a gdy opisuje wszystkie wydarzenia między innymi; spotkanie z jaguarem- czuję ciarki na plecach i strach o własne życie, choć jestem bezpieczna. Dla mnie pani Pawlikowska jest mistrzynią i moim mentorem :-)
    Wybieram: ,,Zimową opowieść"
    e-mail: paula7ma@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  84. Ciężko jest wybrać jednego ulubionego autora,ale zdecydowałem się na Antoniego Ferdynanda Ossendowskiego. Ktoś,kto zrezygnował z wygodnego życia i poświęcił się swojej pasji-podróżom.Wybrał własną ścieżkę,wierny kilku ważnym dla niego wartościom i niewzruszonym przekonaniom,a przy tym jego powieści są wręcz przepełnione hipnotyzującymi i pasjonującymi przygodami,etnografią,ezoteryzmem czy przepowiedniami szamanów. To autor, który zawładnie naszą wyobraźnią do ostatniej strony w każdej ze swoim książek.

    "Zimowa opowieść"
    grandboba@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  85. Ciężko jest wybrać jednego ulubionego autora,ale zdecydowałem się na Antoniego Ferdynanda Ossendowskiego. Ktoś,kto zrezygnował z wygodnego życia i poświęcił się swojej pasji-podróżom.Wybrał własną ścieżkę,wierny kilku ważnym dla niego wartościom i niewzruszonym przekonaniom,a przy tym jego powieści są wręcz przepełnione hipnotyzującymi i pasjonującymi przygodami,etnografią,ezoteryzmem czy przepowiedniami szamanów. To autor, który zawładnie naszą wyobraźnią do ostatniej strony w każdej ze swoim książek.

    Zimowa opowieść

    grandboba@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  86. Moim ulubionym pisarzem jest John Green. Jego książki odkryłam już jakiś czas temu i z miejsca podbiły moje serce. Jego pierwsza książka po którą sięgnełam ("The fault in our stars") obudziła we mnie uczucia, które już dawno nie zostały poruszone przez żadną inną książkę. Każdy z bohaterów jego książek swoją postawą i historią wniósł wiele dobrego w moje życie ucząc mnie odkrywania i nazywania po imieniu moich własnych uczuć :)
    ciekawa.wszystkiego100@gmail.com
    Wybieram znak zapytania ^^

    OdpowiedzUsuń
  87. Moim ulubionym autorem jest Stephen King, który potrafi wprowadzić czytelnika w mroczny i tajemniczy świat książki. Jego powieści trzymają w napięciu i dostarczają niesamowitych emocji. Ciekawi bohaterowie sprawiają, że wcielamy się w ich skórę i w ten sposób książka staje się jeszcze ciekawsza i wciągająca.
    e-mail: dominikas149@gmail.com
    Chciałabym dostać książkę Marka Helprina.

    OdpowiedzUsuń
  88. Moją ulubioną autorką jest Barbara Rosiek, ponieważ pisze bardzo ciekawe książki , które zainteresowują młodzież jak i dorosłych. Ta autorka jest również poniekąd wyjątkową , ponieważ wszystko o czym pisze doświadczyła na własnej skórze. Jej książki ukazują codzienne problemy młodzieży oraz jak można z nich wybrnąć.

    OdpowiedzUsuń
  89. Agnieszka Lingas-Łoniewska, to nasza rodowita kobietka, która oczarowała mnie kompletnie tym co pisze i jak pisze! Uwielbiam jej książki za ten niezwykły klimat który w nich jest, za ten seksapil i humor, który zawsze mnie relaksuje. :)

    Wybieram jeśli można, Zimową Opowieść :)

    Mój e-mail: nata130@interia.eu :)

    OdpowiedzUsuń
  90. Przez bardzo długi czas, przed odpowiedzią na pytanie o ulubionego pisarza musiałam wziąć głęboki oddech. Była to forma przygotowania się na długą, długą, nieskończoną listę nazwisk. ;) Cóż, należę do ludzi bardzo niezdecydowanych, Jednak ostatnio doszłam do wniosku, że sam szczyt rankingu zajmuje właściwie tylko kilka osób. Przede wszystkim jest to Philip K. Dick (jeden z najciekawszych twórców SF, jego powieści napisane wiele lat temu wciąż wydają mi się pomysłowe), Ian MacLeod (za wspaniały styl i opisy), może Bułhakow, Christie, Huxley. Oczywiście cały czas w ręce wpadają mi nowe książki i przeżywam krótsze lub dłuższe fascynacje przeróżnymi autorami. ;)
    Hah, jak widać odpowiedź na to pytanie do tej pory sprawia mi problemy.

    (ylsi@onet.pl)

    OdpowiedzUsuń
  91. Przez bardzo długi czas, przed odpowiedzią na pytanie o ulubionego pisarza musiałam wziąć głęboki oddech. Była to forma przygotowania się na długą, długą, nieskończoną listę nazwisk. ;) Cóż, należę do ludzi bardzo niezdecydowanych, Jednak ostatnio doszłam do wniosku, że sam szczyt rankingu zajmuje właściwie tylko kilka osób. Przede wszystkim jest to Philip K. Dick (jeden z najciekawszych twórców SF, jego powieści napisane wiele lat temu wciąż wydają mi się pomysłowe), Ian MacLeod (za wspaniały styl i opisy), może Bułhakow, Christie, Huxley. Oczywiście cały czas w ręce wpadają mi nowe książki i przeżywam krótsze lub dłuższe fascynacje przeróżnymi autorami. ;)
    Hah, jak widać odpowiedź na to pytanie do tej pory sprawia mi problemy.

    (ylsi@onet.pl)

    OdpowiedzUsuń
  92. Uwielbiam czytać i jest bardzo wielu pisarzy po których książki sięgam,lecz chyba takim najbardziej ulubionym jest Stephen King to jego książki przeważają na moich półkach..Kocham ten dreszczyk emocji,który pojawia się jak tylko zaczynam czytać którąś z jego książek bo nigdy nie wiem do jakiego niezwykłego miejsca mnie zabierze..Jego powieści trzymają w napięciu do samego końca i czyta je się jednym tchem,od deski do deski..Chociaż z przyjemnością przeczytałabym ,,Zimową Opowieść'' to jednak kusi mnie ta ,,niespodzianka''i to ją chciałabym dostać gdybym jakimś cudem wygrała;) Mój e-mail: aga97131@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  93. Jest tak wielu wspaniałych pisarzy, że ciężko jest się zdecydować na jednego. Wybrałam Khaleda Hosseiniego, afganskiego pisarza, którego "Chłopiec z latawcem", "Tysiąc wspaniałych słońc" oraz "I góry odpowiedziały echem" wywołały we mnie taki zestaw emocji, jakich nie doświadczyłam przez długie miesiace. Rzadko płaczę przy lekturze, jednak książki tego autora sprawiły, że często łzy płynęły mi po policzkach cichymi strumieniami, a niekiedy wydzierały się z oczu z mocą wodospadu. Mimo, że okolice Kabulu są dla mnie równie odległe, jak wulkany Jowisza, to książki Hosseiniego wciągają czytelnika do opisywanego świata tak bardzo, że kurz afganskich ulic zdaje się drażnić źrenice, a burka przytłaczać swoim ciężarem. Bohaterowie tych powieści są niezwykle wyraziści i prawdziwi, niekiedy do bólu. Jeśli są autorzy, po których książki można sięgać w ciemno, Hosseini jest jednym z nich.

    Oczywiscie wybieram "Zimową opowieść". Zaczęłam ją czytać w formie ebooka i stwierdziłam, że chcę ja jednak przeczytać tradycyjnie, bo ta książka musi znaleźć się na mojej półce.

    bookstrapper@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  94. Moją ulubioną autorką jest Katarzyna Berenika Miszczuk ponieważ pisze książki przy których nie śmianie się jest czymś niespotykanym. Lubię ją także dzięki książce Wilk, napisała ją w wieku 15 lat, to sprawiło że autorka stała się moją ulubioną.Jej książki podnoszą człowieka na duchu, są pociechą w deszczowy dzień.

    Wolę niespodziankę

    Mój e-mail: mkmletterfriend@hotmail.com

    OdpowiedzUsuń
  95. Moją ulubioną autorką jest Katarzyna Berenika Miszczuk ponieważ nie śmianie się przy czytaniu jej książek jest rzeczą niespotykaną, co mogę potwierdzić ponieważ czytałam wszystkie jej dzieła. Książka Wilk którą napisała w wieku 15 lat sprawiła że autorka została moją ulubioną. Książki K.B.Miszczuk podnoszą człowieka na duchu, są ratunkiem w deszczowy dzień.

    Wolę niespodziankę

    Mój e-mail: MKMletterfriend@hotmail.com

    OdpowiedzUsuń
  96. Być może wciąż mam umysł dziecka, albo... za dużo "Harry'ego Pottera" się naczytałam, ale moją ulubioną pisarką pozostanie J.K. Rowling, ponieważ nie mogę zapomnieć o tym, że to właśnie pani Rowling zapoczątkowała moją przygodę z fantasy i magią, otworzyła mi oczy na książki, sprawiła, że świat małej, ciemnowłosej dziewczynki, zaczął nabierać barw, moja wyobraźnia zaczęła buzować, i z większą zapalczywością, zaczęłam poszukiwać książek, które mogłyby mnie zainteresować. Poza tym, pani Rowling jest dla mnie nieskończoną inspiracją, za to w jaki sposób potrafiła przekazać czytelnikowi całkiem nowe wyobrażenia o magach, o szkole, o przyjaźni i odwadze... za to w jaki sposób wymyśliła nowy świat na znanej nam płaszczyźnie rzeczywistości... i w końcu - za to jakie uznanie w zamian za to otrzymała... Jak dla mnie, jest pisarką, która nigdy nie powinna być zapomniana, ponieważ książki nie dość, że podobają się zarówno tym najmłodszym jak i starszym, to jeszcze potrafią sprawić, że człowiek otwiera oczy i widzi to co go otacza, w zupełnie nowym świetle, którego zresztą - już nigdy nie chce się pozbyć...

    Alti15@wp.pl
    Wybieram "Zimową Opowieść", ponieważ... co nieco się o niej nasłuchałam i czuję, że to jest coś co może mi się spodobać :)

    Pozdrawiam i życzę powodzenia w konkursie.
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  97. "Zimowa opowieść"
    veroniqusia@gmail.com

    Moją ulubioną autorką jest jedyna pisarka, która potrafi połączyć wszystkie gatunki literackie: obyczajówkę, młodzieżówkę, fantasy, dystopię, psychologię, thriller, ba!, nawet medycynę w jeden książce, a każdą swoją pozycją po prostu obezwładnia czytelnika; przy lekturze jej książek trzeba zbierać szczęki z podłogi. Czytając jej książki czytelnik rozdzierająco płacze, czuje dreszcz na plecach, śmieje się wniebogłosy, a autorka go zamienia w jedną tykającą bombę emocji, w dodatku nakładając na swoich czytelników wieczną bezsenność ("co było dalej?!!!"). Tą autorką jest Mira Grant - tylko jej książki potrafią wywołać kaca książkowego, po którym nie da się otrząsnąć na bardzo, ale to bardzo długi i tylko ona potrafi swoim niezwykłym stylem tworzyć tak wielowymiarowe postacie, genialne fabuły, a w rezultacie tylko Mira Grant potrafi pisać tak genialne książki, że już bardziej genialniejszych być nie może.

    Pozdrawiam:)

    P.S. Trzy zdania? Serio? No, ale jakoś się zmieściłam:)

    OdpowiedzUsuń
  98. Pisarką, która zawsze znajdzie się na pierwszym miejscu mojej listy bogów i bogiń literackich, jest tworząca nieskazitelne i wręcz genialne kryminały Agata Christie. Przeczytałem wiele jej dzieł i, na szczęście, wciąż mam w czym wybierać, gdyż Pani Christie pisała - dosłownie - cały czas, a natchnienie czerpała z otaczającego ją świata, bo jak sama zwykła mówić: "Pomysły moich powieści kryminalnych znajduję zmywając, gdyż jest to zajęcie tak głupie, że zawsze rodzi we mnie myśl o zabójstwie". Kocham właśnie tę pisarkę, ponieważ jej utwory są zawsze na miejscu - można je czytać w absolutnie każdym nastroju; połykać jak ptasie mleczko - a każda jej opowieść, choć nawet byłaby oklepana, niesie za sobą zagadki, niesamowitą fabułę oraz ocean tajemnic, który nigdy nie wysycha.

    Pozdrawiam, a jeśli los znalazłby czas, żeby się do mnie uśmiechnąć to wybieram "Zimową opowieść", a mój adres e-mail to bowash97@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  99. Mój ulubiony pisarz to Osho. On potrafi odkryć piękno w głębinach serca, on jest w stanie uchwycić moje odwieczne tęsknoty i pragnienia i nadać im kształt. Osho prowadzi mnie przez moją podróż wgłąb Ducha, trzyma mnie za rękę i nie pozwala się bać :)

    Wybieram Zimową opowieść.
    mariola.wisnie[małpa]gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  100. Mój ulubiony pisarz to Osho. On potrafi odkryć piękno w głębinach serca, on jest w stanie uchwycić moje odwieczne tęsknoty i pragnienia i nadać im kształt. Osho prowadzi mnie przez moją podróż wgłąb Ducha, trzyma mnie za rękę i nie pozwala się bać :)

    Wybieram Zimową opowieść.
    mariola.wisnie[małpa]gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  101. Moim ulubionym pisarzem jest Harlan Coben- mistrz intrygi. Przy jego książkach ogryzam paznokcie do łokci. Czasem muszę brać urlop na żądanie w pracy- bo nie przestanę czytać dopóki nie dowiem się kto zabił.

    Magda
    magdalena1strzelecka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  102. Moim ulubionym pisarzem jest bezsprzecznie i bezapelacyjnie Stephen King. Powodów tej decyzji jest kilka a jednym z nich jest talent tego pisarza do wymyślania fabuły - generalnie pomysłowość. Uwielbiam również jego poczucie humoru oraz talent do wywierania na czytelniku prawdziwego wrażenia.
    Wybieram Zimową Opowieść.

    Pozdrawiam
    Agnieszka (koza_77@o2.pl)

    OdpowiedzUsuń
  103. Jednym z moich ulubionych autorów jest Nicholas Sparks.
    Piszę powieści obyczajowe, ale przedstawia rzeczywistość w taki sposób, że jest ona piękna i inspirująca. Piękno codzienności splata się z trudnymi życiorysami bohaterów i sprawia, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Zmusza momentami do refleksji i trudnych wyborów, jednak właśnie za to go cenię.

    e-mail
    anetka0802@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  104. Moją ulubioną pisarką jest osoba, dzięki której ponad 10 lat temu zaczęłam czytać książki. Wszystkie książki z jej wspaniałej serii czytałam wieeele razy, a nadal mnie nie nudzą, wciąż skłaniają do rozmyśleń, wywołują śmiech, płacz. To J.K.Rowling, kobieta, która naprawdę odmieniła moje życie :)

    amysandoval[małpa]o2.pl
    Wybieram "Zimową Opowieść"

    OdpowiedzUsuń
  105. Witam,

    Katarzyna Grochola jest według mnie fenomenem polskiego pisarstwa. Zachwyca mnie jej optymizm, umiejętność szukania dobra we wszystkich ludziach oraz wszech ogarniająca empatia oraz umiejętne opisywanie polskiej kultury i mentalności. Książki idealne dla kobiet takich jak ja: pewnie stąpających po ziemi, pewnych swoich umiejętności a jednocześnie z duszą romantyczki.

    Wybieram "Zimową opowieść"

    kasia_910@wp.pl

    Pozdrawiam kasia_910

    OdpowiedzUsuń
  106. Moim ulubionym autorem jest Carlos Ruiz Zafon. Jego książki budzą we mnie niepokój, strach, żal i poczucie, że obcuję z czymś pięknym. Takie nieprzyjemne drapanie w serducho, które lubię czasem wywołać, chociaż wiem, że potem będzie trudno zasnąć.
    Wybieram "Zimową opowieść"
    peggy@opoczta.pl

    OdpowiedzUsuń
  107. Moim ulubionym pisarzem jest Mario Puzo. Jego książki są pisane tak, że człowiek nie tylko utożsamia się z danym bohaterem, ale też dokładnie odczuwa jego emocje. Poza tym niewiele jest książek, które się czyta do późnej nocy, choć rano trzeba wstać do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  108. Moim ulubionym pisarzem jest Mario Puzo. Jego książki są pisane tak, że człowiek nie tylko utożsamia się z danym bohaterem, ale też dokładnie odczuwa jego emocje. Poza tym niewiele jest książek, które się czyta do późnej nocy, choć rano trzeba wstać do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  109. Moim ulubionym pisarzem jest Mario Puzo. Jego książki nie tylko sprawiają,że człowiek utożsamia się z danym bohaterem, ale też odczuwa jego emocje. Poza tym niewiele jest książek, które czyta się do późnej nocy, mimo że rano trzeba wstać do pracy..

    OdpowiedzUsuń
  110. Moim ulubionym pisarzem jest Andrzej Sapkowski, ponieważ jest on wisienką na torcie polskiej literatury fantasy. Bohaterowie sagi o Wiedźminie jak również trylogii husyckiej zachwycają, bawią, ale też zmuszają do refleksji przez co chce się być razem z nimi, przeżywać wspólnie wzloty i upadki, a po skończeniu książki łezka się w oku kręci, już chce się zacząć od nowa. Tak, Sapkowski to zdecydowanie mój wybór :)
    Wybieram nowy egzemplarz książki niespodzianki.
    Adres e-mail: sowula.karolina@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  111. Moim ulubionym pisarzem jest Andrzej Sapkowski, ponieważ jest on wisienką na torcie polskiej literatury fantasy. Bohaterowie sagi o Wiedźminie jak i trylogii husyckiej zachwycają, bawią, ale też zmuszają do refleksji przez co chce się być razem z nimi, wspólnie przeżywać wzloty i upadki, a po skończeniu książki łezka się w oku kręci, że to już koniec, chce się natychmiast zacząć od początku. Tak, Sapkowski to zdecydowanie mój wybór :)
    Wybieram nowy egzemplarz książki niespodzianki.
    Adres e-mail: sowula.karolina@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  112. Moim ulubionym, a raczej ulubioną pisarką jest Susan Ee i choć może wydawać się to odrobinę niezwykłe swoją opinię opieram tylko na jednej książce. „Angelfall" to opowieść, którą czytałam co najmniej dziesięć razy, a to dlatego, że po prostu ją kocham. Autorka w genialny sposób przedstawiła akcję utworu, pozwoliła, by czytelnik zatoną w refleksjach i stała się moim ideałem.
    W razie wygranej wybieram niespodziankę, gdyż "Zimowa Opowieść" stoi już na półeczce :-)
    cudowna_istota@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  113. Uwielbiam wszystko, co wychodzi spod pióra Ricka Riordana. Jest autorem wielu książek i każda z nich ma w sobie coś niezwykłego, dzięki czemu zawsze chcę sięgać po więcej, i więcej. Lubię jego styl pisania, poczucie humoru, wykreowane postacie oraz oryginalną fabułę.
    Wybieram... obojętnie. Zimowa opowieść jest interesująca, ale jestem w równym stopniu ciekawa niespodzianki oraz tego, co się pod nią kryje :)

    OdpowiedzUsuń
  114. Moim ulubionym autorem jest John Green, bo choć zasłynął jako pisarz dla nastolatków, a ja już niestety podając wiek nie mogę poszczycić się końcówką -naście, to bardzo doceniam to, że nie ogranicza się on do stereotypowego ukazywania problemów młodzieży, dla której przecież nie liczy się tylko zabawa, alkohol, pierwsze doświadczenia seksualne i bunt wobec wszelkich zasad. Green rozumie środowisko szkolne, podwórkowe czy rodzinne i ukazuje je z różnych perspektyw, przeplatając w prostą i wciągającą fabułę powieści, rozważania filozoficzne, mądrości i morały, które pozostają po ich przeczytaniu. Nakazuje nam mimowolnie zastanowienie się nad swoimi wartościami, nad ulotnością chwil, nad tym czy potrafimy doceniać małe radości, które spotykają nas każdego dnia, nad grą pozorów, którą mamią nas rówieśnicy i wydaje mi się, że niejednej osobie pomógł oswoić uczucia, poszerzył horyzonty postrzegania rzeczywistości i udowodnił, że z problemami nie jesteśmy sami.

    Wybieram niespodziankę :)
    edyta.cha@wp.pl

    OdpowiedzUsuń