środa, 12 sierpnia 2015

Widok z nieba

„Szczęście nie jest kolorowym motylem, za którym musisz pobiec, jeśli chcesz go złapać. Szczęście jest jak cień: podąża za tobą nawet wtedy, gdy o nim nie myślisz.” - Phil Bosmans. Każdy z nas chce być szczęśliwy. I choć szczęście ma bardzo indywidualny wymiar, większość z nas postrzega je jak oosiągnięcie poczucia bezpieczeństwa, spełnienia w miłości, samoakceptacji i samorealizacji.

Główną bohaterką powieści Clary Sánchez „Widok z nieba” jest modelka Patricia, która osiągnęła sukces na płaszczyźnie zawodowej i ułożyła sobie życie z ukochanym mężczyzną. Kobieta szczęśliwa i pragnąca uszczęśliwiać innych. Jednak pewnego dnia za sprawą dziwnej i ekscentrycznej kobiety - Viviany w jej cudowny i poukładany świat wkrada się niepewność. Ale czy młoda i twardo stąpająca po ziemi dziewczyna uwierzy nieznajomej przekonanej, że życie modelki jest w niebezpieczeństwie, gdyż ktoś pragnie jej śmierci?


Patricia oczywiście przyjmuje do wiadomości niedorzeczne informacje, ale nie traktuje ich poważnie. Jednak z biegiem czasu w jej życiu dochodzi do nieszczęśliwych wypadków i pechowych zbiegów okoliczności, które zdają się potwierdzać słowa nieznajomej kobiety. Dlatego postanawia zdemaskować oprawcę i bierze sprawy we własne ręce, odnajduje Vivianę i postępuje zgodnie z jej wskazówkami. Rozpoczyna analizę swojego życia i relacji łączących ją z bliskimi osobami, współpracownikami i znajomymi. Ale czy rzeczywiście wyniki śledztwa przyniosą jej pożądane odpowiedzi i czy odkryta prawda okaże się czarno – biała?

Autorka zabiera czytelnika w intrygującą psychologiczną podróż, podczas której bohaterce nie tylko przyjdzie zmierzyć się z prawdą o sobie i przyznać się do popełnionych błędów, ale również poznać cenę własnego sukcesu. Do świata kobiety, która uwiła wokół siebie kokon złudzeń i zatraciła dystans do rzeczywistości. Clara Sánchez w dość pokrętny sposób daje jej szansę na weryfikację własnego życia, hierarchii wartości i listy przyjaciół. Prowadzi ją wyboistą i krętą drogą, a wszystko po to by zrzuciła różowe okulary i przejrzała na oczy.

„Widok z nieba” to powieść, na którą warto zwrócić uwagę, mimo że sklasyfikowałabym ją w kategorii lekkich i przyjemnych. Pisarka w ciekawy sposób splata losy bohaterów i kreuje ich wzajemne relacje oraz losy. Dba o tło przedstawionych wydarzeń oraz by na każdym etapie lektury nie zabrakło czytelnikowi wrażeń i emocji. Zaskakuje, intryguje i pobudza do snucia teorii co do przebiegu wydarzeń, by na koniec wyprowadzić odbiorcę w przysłowiowe pole. Jeżeli szukacie lektury niesztampowej, a jednocześnie nieprzytłaczającej i idealnej na upalne letnie wieczory to „Widok z nieba” jest odpowiedni na takie okazje. Polecam.

Cytat: "Czasami, a nawet bardzo często, czułam się winna, że mam tyle szczęścia. Odkąd byłam mała, wszyscy patrzyli na mnie i zwracali się jak do kogoś, kto ma szczęście" 

Ze strony wydawnictwa: 

Najważniejsza nagroda za hiszpańską powieść PREMIO PLANETA 2013

 

Patricia to modelka, która mimo młodego wieku odniosła ogromny sukces. Z pozoru wszystko układa się po jej myśli, a ona sama wmawia sobie, że jest bardzo szczęśliwa. Jednak coraz częściej czuje, że dla rodziny jest przede wszystkim chodzącą kartą kredytową, a dla znajomych – ślicznym dodatkiem.

Pewnego dnia, podczas niespokojnego lotu z New Delhi do Madrytu, poznaje Vivianę, ekscentryczną kobietę, która oznajmia modelce, że ktoś pragnie jej śmierci.

Patricia nie traktuje tego poważnie. Do czasu.

Splot dziwnych i niepokojących zdarzeń sprawia, że musi zrewidować wyobrażenia, jakie miała o swoim życiu i o ludziach, którzy ją otaczają.

Clara Sánchez, autorka bestsellerowej „Skradzionej”, w swojej nowej powieści, pełnej zaskakujących zwrotów akcji, opisuje skomplikowany proces dochodzenia do prawdy o sobie i pokazuje, jak wysoką cenę płacimy nieraz za sukces.

Tytuł:Widok z nieba
Autor Clara Sánchez
Wydawnictwo: ZNAK
Liczba stron: 304
Data wydania: 2015-06-29
Za książkę dziękuję Wydawnictwu ZNAK

19 komentarzy:

  1. Takie lekkie i przyjemne książki czytam od czasu do czasu, więc zwrócę uwagę na ,,Widok z nieba" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poznałam już prozę tej autorki i chętnie przeczytam również tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna życiowa książka, która pokazuje prawdę. Tak każdy z nas chce być szczęśliwy ale szczęściu trzeba pomóc. Tutaj widzę bohaterka ma niby łatwe życie ale puste. To prawda jak się ma kasę to tak Cię ludzie traktują, jak bankomat i bogata koleżanka. Okładka jest też bardzo ciekawa.
    Pozdrawiam ♥
    http://kochamczytack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Być może kiedyś się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, też spodobała mi się ta powieść :)
    Na pewno sięgnę po inne książki autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie znam, nie czytalam z checia poznam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja sobie odpuszczę, jakoś mnie do niej nie ciągnie.

    Pozdrawiam, Insane z http://przy-goracej-herbacie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobra książka. Pochłonęłam ją w kilka godzin :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się fajnie taka lekka książka, z miłą chęcią przeczytam, zapraszam do siebie, miłego dnia. Pozdrawiam Wiktoria.

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie na blogu ta sama książka :) Podobała mi się, choć mam trochę mieszane uczucia. W każdym razie według mnie rewelacji nie było :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Brzmi bardzo interesująco, dlatego już zapisałam sobie tytuł tej książki i w wolnym czasie będę się za nią rozglądać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i mi książka się bardzo podobała :) sama autorka też jest miłą i przyjemną kobietą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka mnie może super nie porwała, ale skłoniła do przemyślenia pewnych kwestii ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię od czasu do czasu przeczytać taką książkę, więc myślę, że jeszcze kiedyś się z nią zapoznam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam autorki, ale chętnie poznam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mojej żonie na pewno się ta powieść spodoba:) Chętnie podsunę jej tą lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Może nie do końca moja tematyka. Ale jest możliwość, że kiedyś, gdzieś przeczytam :)
    NiczymSzeherezada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajna książka. Jak piszecie, z jednej strony, lekka i przyjemna, z drugiej, po przeczytaniu miałam kilka chwil refleksji. Skłania do myślenia, co w życiu jest najważniejsze? I czy naprawdę warto brać udział w "wyścigu szczurów". Książka "Widok z nieba", jest jedną z ciekawszych pozycji na półce "kobiece", jakie miałam okazję czytać w ostatnim czasie.

    OdpowiedzUsuń