czwartek, 24 października 2013

Jak tworzyliśmy Sandmana Wspomina Neil Gaiman

The Guardian w ostatnim wydaniu zamieścił obszerny artykuł z ulubionymi planszami autorów z najsławniejszego komiksu Sandman.

Ponad dekada minęła od czasu, kiedy znany grafik Dave McKean zilustrował scenariusz Neila Gaimana do kultowego dzisiaj komiksu Sandman. Obserwowana dzisiaj „złota era komiksu” jest owocem tamtych eksperymentalnych prac – mówi Dave McKean w wywiadzie dla The Guardian.

Postać Snu Sandmana lub Pana Snów zawsze była w mojej głowie, tak jak analogicznie rzeźby Michała Anioła od zawsze były w marmurze. W 1988 roku, kiedy napisałem odcinek serii Black Orchid, mojego pierwszego komiksu dla DC, przyszło mi do głowy, że byłoby fajnie, gdyby Sandman, który pojawił się w komiksach innych pisarzy, również się tam znalazł. Zacząłem myśleć o tym, jak ponownie napisać tę postać, i rozmawiałem o tym z Janette Kahn [prezesem DC] i Karen Berger [wydawcą]. Potem dostałem telefon z prośbą, bym pisał komiks. 
 
 
 

2 komentarze: