sobota, 12 października 2013

Idealnie dobrani

„Człowiek miał kiedyś cztery ręce, cztery nogi, dwie głowy i jedno serce. Stawał się coraz silniejszy, więc Zeus, aby nie dopuścić do uzyskania zbytniej potęgi przez człowieka, rozerwał go. Do dzisiaj ludzie szukają swej oderwanej drugiej połowy. Nieraz przez całe życie...”. * Nikt nie marzy o samotności i choć życie singla ma swoje plusy, prędzej czy później rodzi się pragnienie miłości drugiego człowieka. Czasem uczucie spada jak przysłowiowy grom z jasnego nieba, niekiedy miłość „przychodzi” z upływem czasu i zacieśniania danej znajomości, ale zdarza się też, że w najbliższym otoczeniu serce nie znajduje powodu, aby drgnąć mocnej. Na szczęście w dzisiejszych czasach, kiedy odległość nie stanowi już większego problemu, możemy pozwolić sobie na poszukiwanie drugiej połówki prawie na całym świecie. Nikogo już nie szokują, ani nie przyprawiają o ból głowy biura matrymonialne, czy portale randkowe, a znajomości zawierane przez internet stały się zjawiskiem powszechnym.

Katarzyna Gubała to redaktorka, dziennikarka, fotograf, prowadząca bloga porywyserca.pl. Jej debiutancka powieść „Faceci w sieci” powstała z potrzeby serca i jest zbiorem doświadczeń oraz historii kobiet, które szukały partnera przez internet. Jak sama twierdzi jej książka to para-podręcznik dla samotnych, którzy wierzą, że prawdziwa miłość jeszcze przed nimi.

Karolina (Szarlotka) to trzydziestoletnia singielka, niezależna finansowo, mająca kilka nieudanych związków za sobą. Po ostatniej porażce postanawia wziąć sprawy we własne ręce i znaleźć przez internet „męża idealnego na resztę życia”. Do sprawy podchodzi bardzo metodycznie - analizuje nieudane relacje z mężczyznami i wyciąga odpowiednie wnioski. Na tej podstawie sporządza profil kandydata idealnego. Zakłada konto na portalu randkowym i rozpoczyna miłosny podbój internetu. Okazuje się jednak, że poszukiwanie tego jedynego to ciążka, żmudna i czasochłonna praca. Wymagająca samozaparcia nie pozwalającego poddać się po pierwszych porażkach, czy mrożących krew w żyłach przygodach. Szarlotka jest zdeterminowania, ale czy to wystarczy, żeby odnieść sukces?

Autorka stworzyła ciekawą książkę łącząc ze sobą elementy powieści i poradnika. Czytelnik wraz z bohaterką przemierza internet w poszukiwaniu potencjalnych kandydatów do jej ręki. Uczestniczy w korespondencji online i w spotkaniach w realu. Każdemu mężczyźnie poświęcona jest osobna część, rozpoczynająca się od określenia jego typu i przedstawienia danych zawartych w profilu randkowym. Następnie śledzimy rozwój znajomości między bohaterami. Każda  relacja, w którą wchodzi bohaterka, zakończona jest podsumowaniem, będącym wnikliwą analizą danej "kategorii" faceta uwypuklającą jego wady i zalety.

Sama Karolina jest bardzo sympatyczną, inteligentną kobietą mającą jasno określone cele i nie bojącą  się ich realizacji. Momentami szczera do bólu. Jeżeli widzi, że potencjalny kandydat nie spełnia jej oczekiwań, nie brnie w ślepą uliczkę, tylko szybko i definitywnie kończy znajomość. Podobały mi się jej przemyślenia i śmiałe wnioski. Ta dziewczyna ma nie tylko dystans do otoczenia, ale i do siebie. Zabrakło jej trochę konsekwencji, gdyż nie zawsze przestrzegała zasad, w które tak bardzo wierzyła i stanowiły podstawę jej własnego kodeksu internetowych randek.

Książka nasycona jest dobrym humorem, a lekki styl autorki sprawia, że obcowanie z lekturą jest bardzo przyjemnym doświadczeniem. W tej publikacji fabuła przeplata się z ocenami,  podsumowaniami i poradami, a wszystkie elementy bardzo dobrze ze sobą współgrają. Dla mnie trochę za dużo było korespondencji mejlowej, która momentami robiła się nużąca i niewiele wnosiła w przedstawione wydarzenia.

„Faceci z sieci” to lekka i inna niż wszystkie książka podejmująca temat poszukiwania miłości we współczesnym świecie. Podobało mi się połączenie poradnika i fikcji literackiej, które ułatwiało dostrzeżenie przedstawianych problemów i wyciągniecie odpowiedniej lekcji. Autorce udało się „przemycić” ważne informacje, rozbawić czytelnika i uczulić go na pewne kwestie. Myślę, że każdy, kto zamierza  spróbować szczęścia na portalu randkowym, powinien zajrzeć do tej publikacji, żeby uświadomić sobie atrakcje i zagrożenia płynące z tej decyzji. Ci, którzy nie zamierzają szukać miłości w sieci mogą w towarzystwie tej książki miło spędzić czas.

* fragment Mitologii

Cytat " I tak po dwóch latach samotności - oto jestem Ja- Karolina, Szarlotka. Kobieta sama i troszkę samotna. Niby szumnie nazywająca się singielką, ale w głębi duszy szukająca tej drugiej połówki...czegokolwiek (jabłka, pomarańczy, łóżka)

Ze strony wydawnictwa:
 
Dowcipna opowieść, a zarazem dokładny przepis na to, jak znaleźć ukochanego.

Trzydziestoletnia Karolina postanawia rzucić wyzwanie losowi i… zakochać się w odpowiednim mężczyźnie przez Internet. Nie w pijaku, łajdaku, brzydalu czy fajtłapie. W kimś nieidealnym, ale odpowiednim. Do zadania podchodzi metodycznie, jak do najprawdziwszego biznes planu – w końcu chodzi o jej przyszłość!

W sposób zabawny i ze zmysłem praktycznym opisuje swoje zaskakujące przygody z kolejnymi facetami poznanymi w sieci. Jak nie spaprać sobie życia z napotkanym facetem i nie związać się z życiowym nieudacznikiem? To dopiero wyzwanie!

Czy mężczyzna prawie idealny istnieje? Czy Szarlotka go odnajdzie? Czy można szukać miłości za pomocą rozumu i jasno sprecyzowanych kryteriów? Przeczytajcie, a dowiecie się sami! Książka w swym założeniu ma być nie tylko lekturą łatwą i przyjemną. Ma także pełnić rolę przewodnika dla osób, które szukają miłości i chcą ją znaleźć. To podręcznik po świecie Internetu i wirtualnych portali randkowych

Katarzyna Gubała - dziennikarz, reporter, fotograf, redaktor naczelna miesięcznika „Przepis na Ogród”. Jako autorka opowiadań specjalizuje się w tematyce miłosnej, erotycznej i historycznej.



Tytuł:Faceci z sieci
Autor: Katarzyna Gubała
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron:328
Data wydania: 2013-09-25
Strona autorki porywyserca.pl
Za książkę dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca

24 komentarze:

  1. Przyznam, że mam chęć na tę książkę :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytuje tego typu powieści, jednak uwielbiam humor w literaturze, może kiedyś sięgnę. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje się być na prawdę świetna, coś dla mnie:) z ogromną chęcią bym przeczytała:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sprawia wrażenie interesującej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydałaby mi się właśnie teraz taka "lekka" powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię czasami takie lekkie, przyjemne książki na samotne wieczory:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dla mnie, spytam się mojej mamy czy by poczytała.

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecę tę książkę mojej koleżance. Będzie dla niej idealna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam lekkie powieści z dawką humoru, ta książka jest zdecydowanie dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. O to chyba coś dla mnie - lekka i z humorem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem wielbicielką tego typu książek, ale Twoja recenzja ,mnie przekonała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapowiada się naprawdę nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na szczęście swoją drugą połówkę już znalazłam, ale książka wydaje się sympatyczna i przede wszystkim inna od tych, które zazwyczaj czytam. Może dlatego mam ochotę ją poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To chyba coś dla mnie :>
    Zapraszam do mnie:
    http://my-pretty-little-library.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja z wielką ochotą bym ją przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie sprawdzę, jak nas widzą kobiety. Ciekawe ile w tym prawdy?

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaintrygowałaś mnie :) Chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka ciepła okładka <3
    Jakoś tytuł skojarzył mi się z bestsellerem "S@motność w sieci" :)

    OdpowiedzUsuń
  19. musi to być piękna ksiązka, ja znalażłam swoją 2 połówkę :) muszę ją przeczytać bo nabrałam na nią ochoty

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam przedpremierowo i do dzisiaj siedzi mi gdzieś w głowie. Świetny portret współczesnych poszukiwań miłości.

    http://katarzynastec.wordpress.com/2013/08/27/faceci-z-sieci-czyli-w-poszukiwaniu-milosci-recenzja/

    OdpowiedzUsuń
  21. Idealna książka na nadchodzące chłodne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Raczej nie przepadam za takimi ksiażkami, chociaż może kiedyś mi się spodobają. ;)

    OdpowiedzUsuń