sobota, 7 czerwca 2014

Nadszedł twój czas Saro

Pierwszy tom trylogii Sary Midnight pozostawił mnie z niedosytem i rozbudzoną ciekawością. Dlatego kiedy w moje ręce wpadła kontynuacja powieści „Przypływ” nie zwlekałam z „zagłębieniem się" w lekturze. Miałam nadzieję na uzyskanie odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ale nie przypuszczałam, że kolejne spotkanie z członkami tajnych rodzin, będzie tak ciekawym doświadczeniem.

Po śmierci rodziców życie Sary wkroczyło na nowe tory. Dziedzictwo rodziny Midnight okazało się ciężkim brzemieniem, ale nastolatka dzielnie znosiła swój los. W najtrudniejszych chwilach miała przy sobie kuzyna Harrego, ale gdy jego oszustwo wyszło na jaw, dziewczyna straciła do niego zaufanie i wpadła wprost w ramiona Nicholasa. Dziś to on roztacza nad nią opiekę i nie ukrywa, że ma wobec niej poważne zamiary. Sercowe rozterki to jednak najmniejszy z problemów Sary, która ma świadomość, że wróg nie śpi, a wszystkie podjęte przez nią tropy prowadzą do starej rodzinnej posiadłości Midnight Hall na Islay. Podróż przyniesie jej nie tylko pożądane odpowiedzi, ale też odkryje przed nią wiele rodzinnych sekretów.


Autorka zabiera czytelnika do fascynującego świata zbudowanego na solidnych fundamentach. W tej rzeczywistości garstka ludzi obdarzonych nadprzyrodzonymi zdolnościami prowadzi nieustanną walkę z demonami mającymi jeden cel - opanowanie i podporządkowanie sobie Ziemi. Większość osób żyje w nieświadomości, ponieważ członkom tajnych rodzin udaje się w porę zażegnać niebezpieczeństwo. W każdej z nich znajduje się śniący - osoba mająca podczas snów wizje ujawniające, gdzie i pod jaką postacią pojawi się nieprzyjaciel. Niestety, w tym od wieków działającym systemie, pojawił się zdrajca i wiele rodzin wymordowano, a na pozostałych zostały wydane wyroki śmierci. Nieznany wróg ma bardzo precyzyjnie opracowany plan działania i doskonale wie, kogo trzeba wyeliminować w pierwszej kolejności, aby osiągnąć zamierzony cel.

Młodzi bohaterowie ponownie muszą zmierzyć się ze swoim przeznaczeniem oraz prawdą, która nie zawsze jest piękna i kolorowa. Przyjdzie czas poważnych decyzji i dokonywania trudnych wyborów. Stawienia czoła własnym słabościom i uprzedzeniom. I choć największy bagaż doświadczeń spadnie na Sarę, autorka nie zapomniała o skomplikowaniu życia pozostałych postaci, które oprócz walki ze wspólnym wrogiem zmagają się z własnymi problemami.

Konstrukcja fabuły sprawia, że ciekawość czytelnika jest nieustannie podsycana, gdyż rozwój wypadków przynosi więcej pytań niż odpowiedzi. Nie brakuje też mrocznego klimatu wywołującego niepokój i niepewność oraz wprowadzającego aurę tajemniczości i nieprzewidywalności. Daniela Sacerdoti ma bardzo lekki styl, który sprawia, że książkę pochłania się w błyskawicznym tempie. Opisy pobudzają wyobraźnię i nie pozostawiają czytelnikowi wątpliwości z czym aktualnie ma styczność.

Wydarzenia śledzimy z punktu widzenia kilku bohaterów, mamy dostęp do ich myśli, wrażeń, emocji i wspomnień. A to znacznie ułatwia zrozumienie podejmowanych  przez nich decyzji i targających nimi wątpliwości. Zwiększa perspektywę na przedstawione wydarzenia oraz daje dostęp do informacji, których pozostali mogą się tylko domyślać.

Dla mnie kolejne spotkanie z Sarą Midnight było ciekawym i pełnym wrażeń doświadczeniem. Z przyjemnością odkrywałam przeszłość jej przodków i ich prawdziwe oblicze. Obserwowałam jak zmaga się z uzyskaną wiedzą i jak radzi sobie z przeznaczeniem. I choć wiem więcej, moja ciekawość nie została w pełni zaspokojona, dlatego z niecierpliwością czekam na kolejny tom. Polecam.

Cytat:  "Może taki jest los Midnightów i prędzej czy później każdy zostaje sam. Jednego po drugim, ludzi, których kochamy, niszczą siły zła.”

Ze strony Wydawnictwa:
 
Trylogii Sary Midnight ciąg dalszy...

Sara Midnight nie jest zwyczajną nastolatką. To łowczyni demonów, która znalazła się w samym środku krwawej wojny. Osierocona w wieku szesnastu lat zmuszona jest nauczyć się śmiercionośnej profesji swojego rodu. Harry Midnight, który zaoferował pomoc jako daleki kuzyn nie jest tym, za kogo się podaje. To Sean Hannay. Chłopak z czasem staje się jej najlepszym przyjacielem i w mgnieniu oka życie Sary zmienia się nie do poznania.

Walka trwa. Sean i Sara wygrali pierwszą bitwę, lecz wojna szaleje i demony stają się coraz silniejsze. Dziewczyna pragnie się dowiedzieć, kto jest jej wrogiem, nim świat pogrąży się w chaosie. Misja doprowadza ją do posiadłości od pokoleń należącej do rodziny. Midnight Hall na wyspie Islay skrywa mroczne sekrety przodków oraz władcy demonów, który poprzysiągł zniszczyć Sarę.

Kiedy wokół niej zaczyna wirować nowy świat, dziewczyna musi uporać się z niełatwą przeszłością Midnightów i ich dziedzictwem, aby przebić się przez falę demonów i dotrzeć do ich władcy. 

Tytuł:: Przypływ
Autor: Daniela Sacerdoti
Wydawnictwo: Dreams
Liczba stron: 392
Data wydania: 2014-01-31
link do książki: http://dreamswydawnictwo.pl/dla-mlodziezy/przyplyw-sara-midnight-trylogia-ksiega-ii,produkt108/

Wizje













Za książkę dziękuję Wydawnictwu Dreams






24 komentarze:

  1. Niestety nie dam rady na chwilę obecną zapoznać się z tą serią, gdyż w tym miesiącu tyle innych wyjątkowych premier jest, że już uzbierałam pokaźny stosik książek, które chce na cito przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja także, ale ogólnie cała seria nie do końca jest w moim guście!

      Usuń
  2. Z chęcią zabiorę się za tę książkę ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety mnie tego typu literatura coraz częściej irytuje niż zachwyca - nie wiem czemu, może zmęczenie materiału? Albo starość -.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może nadszedł czas na odpoczynek, a kiedy zatęsknisz będzie w czym wyvbierać

      Usuń
  4. Mam 1.tom i 2.na półce od cioci. Ciekawe, czy się zabiore. W sumie wszystkie paranormale są takie same :(
    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśę, że warto spróbować tym bardziej, że masz już na półce :)

      Usuń
  5. Czytałam dwa pierwsze tomy i przypadły mi do gustu :)
    Pozdrawiam ciepło :*:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam pierwszego tomu, ale jeśli będę miała okazję, to na pewno zajrzę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś nie ciekawi mnie ta seria jakoś specjalnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Część pierwszą czytałam, ale nie byłam zbyt zachwycona. Wydaje mi się, że za bardzo mnie irytowała główna bohaterka, bym mogła mieć jakieś pozytywne odczucia w związku z książką. Niemniej, czytałam sporo recenzji "Przypływu", które twierdziły, że dwójka jest o wiele lepsza od pierwszej i... muszę przyznać, że jestem zaciekawiona rozwojem wydarzeń. Chciałabym mieć możliwość przeczytania tej powieści. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś na pewno sięgnę, acz na pewno nie w najbliższym czasie - niestety mnie nie stać ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę najpierw zapoznać się z pierwszym tomem, ale na pewno to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. W sumie dawno nie miałam przyjemności czytać tego typu książki, więc może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Skoro polecasz to zapiszę sobie tę serię, ale nie wiem, kiedy przeczytam, bo brak czasu strasznie mi doskwiera...

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam serie, które wciągają tak na maksa. Pod warunkiem, że nie muszę długo czekać na kolejne tomy. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. W pierwszej chwili nie załapałam, dopiero później jak zobaczyłam, że tok kontynuacja "Wizje", jestem skora się pokusić.

    OdpowiedzUsuń