niedziela, 10 marca 2013

Miasto zagubionych dusz...


















Seria Dary Anioła miała być trylogią i choć zakończenie trzeciego tomu pozostawiało lekki niedosyt moim zadaniem było bardzo udane i wyczerpywało temat. Popularność serii sprawiła, że autorka postanowiła przedłużyć "życie" bohaterów.. Ucieszyła mnie ta wiadomość, choć z drugiej strony miałam wątpliwości czy kolejne tomy utrzymają dotychczasowy poziom


Po tragicznych wydarzeniach w ogrodzie na dachu nadrzędnym celem stało się odnalezienie Jacea. Nikt nie ma pewności, czy chłopak nadal żyje, trwają poszukiwania, ale tylko nieliczni postanawiają nie podawać się, ale nawet oni nie przypuszczają, jak bardzo ostanie zdarzenia wpłynęły na losy ich  przyjaciela. Clary nie waha się podjąć ryzykownej gry, ale czy to wystarczy, żeby odnaleźć i uratować ukochanego i czy bez pomocy przyjaciół ma szansę wygrać tę walkę ?

Autorka dozuje napięcie już od pierwszych stron, jak zawsze zaskakuje i dostarcza mnóstwa emocji, wciąga czytelnika w przysłowiową gonitwę za króliczkiem, żeby na koniec pozostawić go z pustymi rękami. Zakończenie piątego tom, choć nie tak spektakularne, jak w przypadku poprzedniego pozastawia niedosyt, a rozbudzona ciekawość musi pogodzić się, że odpowiedzi na nurtujące ją pytania być może pozna w kolejnej części

Lekki styl autorki i podsycanie napięcia sprawiają, że książkę czyta się błyskawicznie. Opisy są niemęczące i pobudzające wyobraźnie. W tej części Cassandra Clare dopuściła do głosu więcej bohaterów, dzięki temu śledzimy wydarzenia z punktu widzenia większej liczby osób, mamy też dostęp do ich myśli, uczuć i wrażeń. Nie zabrakło też wątku romantycznego, miłość wisi nie tylko w powietrzu, a to sprzyja nowym związkom i podsyca nie tylko ogień, w tych, które znamy z poprzednich tomów serii

Większość bohaterów przeszła metamorfozę, dla niektórych była to zmiana korzystna, ale zdarzały postacie, które utraciły tę część swojego charakteru za które tak bardzo je polubiłam. Zabrakło mi ciętego języka Aleca, Isabelle trochę spiłowała "pazurki" a sam Clary za bardzo zaczęła rozczulać się nad sobą. Na szczęście nie zawiódł mnie Jace i Sebastian, którzy idealnie sprawdzili się w swoich rolach.

Książka umiliła mi kilka wieczorów, wciągnęła mnie do swojego świata i sprawiła że oderwałam się od rzeczywistość. Moim zdaniem nie jest to najlepsza cześć serii, gdyż autorka za bardzo skupiła się na uczuciach i łączeniem bohaterów w pary. Niemniej jednak podróż do świata Nocnych Łowców okazała się fascynująca i intrygująca .Książkę oczywiście polecam, fanek serii nie trzeba przekonywać, a tym, którzy nie byli na wycieczce w miastach, w których magia przenika do rzeczywistości, którą znamy polecam całą serię.

cytat „Spaliłby cały świat, żeby móc wykopać cię z popiołów”

Ze strony wydawnictwa

Jace jest teraz sługą zła, związanym na wieczność z Sebastianem. Tylko mała grupka Nocnych Łowców wierzy, że można go uratować. Żeby to zrobić, muszą zbuntować się przeciwko Clave. I muszą działać bez Clary. Bo Clary rozgrywa niebezpieczną grę zupełnie sama. Ceną przegranej jest nie tylko jej własne życie, ale również dusza Jace’a. Clary jest gotowa zrobić dla niego wszystko, ale czy nadal może mu ufać? I czy on jest naprawdę stracony? Jaka cena jest zbyt wysoka, nawet za miłość?


Tytuł: Miasto zagubionych dusz
Autor:  Cassandra Clare
Wydawnictwo: MAG
Liczba stron:556
Data wydania: 2012-11-28

Link do książki Miasto zagubionych dusz

11 komentarzy:

  1. Muszę kiedyś przeczytać tę serię. : D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielbię tę serię:) Ta część ciągle przede mną, ale mam nadzieję, że szybko uda mi się to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam wszystkie książki autorki i uważam, że są one całkiem fajne.
    Bardzo fajna recenzja ; )

    Pozdrawiam i zapraszam do mojego bloga.

    Iwi ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Tą serię uwielbiam i złego słowa o niej nie powiem o :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam straszną ochotę na całą serię, cytaty z tych książek są powalające. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pierwszy tom tak mnie znudził, że odpuściłam sobie resztę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to, że bohaterzy się zmieniają jest dużym plusem, jestem ciekawa jak zostało to przedstawione.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem chyba jedyną znaną mi osobą, której ta seria nie zachwyca. Przeczytałam tom 1 i byłam tak głęboko rozczarowana, że nie czytałam kolejnych, choć ze względu na wielką popularność serii (niedługo nie będzie wypadało nie znać :P ) pewnie kiedyś nadrobię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jest to jedyna część,której jeszcze nie przeczytałam,ale czeka już na półce:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak na razie czytałam tylko dwa pierwsze tomy, muszę to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszyscy zachwalają tę serię, więc chyba w końcu muszę sięgnąć po pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń