środa, 5 października 2016

Operacja Dzień Wskrzeszenia

Przyszłość. Świat spustoszyła wojna atomowa wywołana przez nieudolne rządy polskiego prezydenta, Pawła Citko. Uczeni odkrywają sposób na podróżowanie w czasie. Grupa śmiałków ma zlokalizować w XIX wiecznym Królestwie Polskim przodka prezydenta i zaaplikować mu genetycznie zmutowany wirus, aby ród zakończył się wraz z jego śmiercią. Na drodze stanie jednak carska ochrana, która spróbuje zniweczyć wysiłki technologicznego postępu rodem z XXI wieku.

Ale żeby nie było tak zupełnie ponuro, atmosferę rozładowują liczne anegdoty: 

"Był zwyczaj, że gdy kobieta nakryła skazańcowi głowę chustką i krzyknęła, że bierze go sobie za męża, uwalniano go. Pewnego razu mieli powiesić zbója. Stał już pod szubienicą, gdy jakaś kobieta, mocno posunięta w latach, przedarła się przez tłum, nakryła faceta chustką i zaczęła krzyczeć, że bierze go sobie za męża. Koleś zdjął chustkę z głowy, popatrzył na babę, a potem zwrócił się do kata: Wieszaj, mistrzu Jakubie". 


Książka napisana jest barwnym, potoczystym językiem, który pozwala nam w pełni docenić gawędziarski talent autora. Oprócz jej walorów rozrywkowych, warto zwrócić uwagę na edukacyjne i wychowawcze. Ukazując wyjątki z dziejów Polski i prezentując postawy bohaterów wobec rzeczywistych zdarzeń i ludzi, daje Pilipiuk mocną lekcję historii i patriotyzmu. Czyni to jednak bez popadania w populistyczną euforię czy belferskie moralizowanie. Tworząc interesującą powieść przygodową, przemyca w niej refleksje nad naszymi narodowymi wadami i zaletami.- Wp.pl

Czyta się ją z przyjemnością i chłonie obrazy przeszłości, ciesząc się, że żyjemy w naszych czasach, mając pewność, iż jeszcze długo nasz kraj nie będzie finansować żadnych tego typu badań naukowych. - Kawerna.pl

Andrzeja Pilipiuka jest bardzo udane, czyta się przyjemnie i pozostawia uczucie satysfakcji, mi przyniosło wiele radości (…). Wystawiam wysoką ocenę i serdecznie zachęcam do lektury. Jestem pewien, że wam się spodoba. Bestiariusz.pl

PREMIERA 14/10/2016

7 komentarzy:

  1. Polecę mojemu kuzynowi. Na pewno mu się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zdecydowanie na tak. Bardzo lubię książki pisarza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tym razem spasuję, gdyż obecnie wolę inne gatunkowo książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pilipiuka poznaję coraz bliżej, mam za sobą jeden tom opowiadań i historie Jakuba Wędrowycza. Chętnie poczytam inne jego książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, nie czytałam jeszcze Pilipiuka, ale to ciekawi mnie o wiele bardziej niż inne jego tytuły. Boję się tylko, że fragmenty tych opinii mogą być trochę przesadzone.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak mi się wydaję, że to jest reaktywacja tej pozycji. Bo już dawno czytałam książkę Pilipiuka właśnie o tym tytule i pamiętam, że niezmiernie mnie zaciekawiła! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka wydaje się ciekawa, ale nie wiem czy chciałabym ją przeczytać. Odnosze wrazenie, że ta powiesc bardziej spodobalaby się płci męskiej.:)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie;)
    (recenzentka-ksiazek.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń