niedziela, 12 czerwca 2016

Goo Goo Dolls

W czasach, kiedy seks przestał być tematem tabu, a alkowa utraciła aurę tajemniczości nikogo nie dziwi, że i literatura zaczyna zaglądać do zmysłowego świata. Dziś powieści erotyczne nikogo nie szokują i nie wzbudzają takich emocji jak wydane w 1748 roku „Pamiętniki Fanny Hill” ukazujące losy XVIII-wiecznej kurtyzany. I choć nieprzyzwoite książki stały się elementem współczesnej rzeczywistości, a autorzy prześcigają się w pomysłach by zadowolić czytelnika i przekraczają kolejne granice, to trudno oprzeć się wrażeniu, że zapominają, iż w tej dziedzinie literatury wcale nie o zakazany owoc chodzi, lecz o jego smak.

„Real” to pierwszy tom bardzo gorącej serii autorstwa Katy Evans - amerykańskiej autorki literatury obyczajowej dla kobiet, której książki goszczą na listach bestsellerów New York Timesa. Główną bohaterką powieści jest dwudziestoczteroletnia Brooke Damas – rehabilitantka sportowa, której życie wkracza na nowe tory, gdy los stawia na jej drodze Remingtona Tatea. Dzięki niemu dziewczyna podpisuje bardzo intratny kontrakt, który niewątpliwie pozytywnie wpłynie na bieg jej kariery zawodowej, ale czy gdyby wiedziała, że składając podpis przypieczętuje swój los postąpiłaby tak samo?


Remington Tate to bokser mający na ringu i poza nim opinię awanturnika, ale twarde jak granit ciało, dzikość i zwierzęcy magnetyzm sprawiają, że jest ucieleśnieniem marzeń wielu kobiet i niejedna wiele by dała za klika chwil z boskim Remym. I choć może zmieniać kobiety jak rękawiczki, przebierać jak w ulęgałkach, on swoją uwagę koncentruje na Brooke – dziewczynie mającej na głowie poważniejsze problemy niż faceci. A jednak przeznaczenie postanawia ofiarować tym dwojgu wspaniały prezent, ale zanim go rozpakują przyjdzie im pokonać długą i krętą drogę.

Wiem co teraz powiecie – standard, przystojny, seksowny twardziel i bezbronna mała kobietka. A jednak powieść erotyczna to dość specyficzny gatunek, od którego trudno wymagać głębi, przesłania czy pobudzenia do refleksji i przemyśleń, dlatego bohater nie może być aseksualny, brzydki, z nadwagą czy zbędnym owłosieniem tam, gdzie nie trzeba..., a wręcz przeciwnie musi wzbudzać pożądanie czytelniczki. Podobnie jest z bohaterką płci żeńskiej - babka powinna mieć wszystko na miejscu, ale przede wszystkim wykazywać charakterek, żeby za szybko nie wpaść w sidła samca Alfa i wywalczyć sobie odpowiednią pozycję w stadzie. Ale najważniejsza jest chemia i oddanie tego, co dzieje się między bohaterami.

Katy Evans doskonale zna przepis na erotyk i wie jak dobierać i mieszać składniki aby zrobić na czytelniku wrażenie. Między bohaterami iskrzy od samego początku, a napięcie seksualne wręcz wisi w powietrzu. I choć dochodzi do tego, co nieuniknione, autorka wcale nie spieszy się z konsumpcją tego związku. Katy jest mistrzynią gry wstępnej i udowadnia, że w pocałunku może być więcej seksu i energii erotycznej niż w bardzo wyrafinowanej scenie łóżkowej. Choć oczywiście miłość fizyczna w jej wydaniu pobudza nie tylko wyobraźnię.

„Real” to bardzo zmysłowa powieść łącząca gorączkową obsesję i naturalne pragnienia. Okraszona emocjami i uczuciami, które pojawiają się wbrew rozsądkowi i prawom fizyki. Podana w bardzo smaczny i poruszający sposób. I choć sceny erotyczne można policzyć na palcach, to namiętność towarzyszy czytelnikowi od pierwszej do ostatniej strony. Okazuje się, że nie trzeba prowadzić bohaterów nieprzetartymi seksualnymi szlakami, ponieważ tu nie o wymyślne igraszki chodzi, a o odpowiedni nastrój i emocje.

W moim odczuciu powieść Katy Evans jest powieścią erotyczną, która wyróżnia się na tle publikacji tego gatunku, gdyż autorka umiejętnie splata losy bohaterów i komplikuje ich wzajemną relację, zmuszając do wewnętrznej walki i trudnych wyborów. Nie koncentruje się wyłącznie na seksie, ale również dba o wątki poboczne oraz kreację bohaterów. I mimo że sama fabuła nie jest skomplikowana, a zakończenie nieuniknione, to pisarce udaje się odbiorcę zaskoczyć, a przede wszystkim porwać i przykuć do książki.

Jestem pod wrażeniem historii, jaką zaserwowała w powieści „Real” Katy Evans. Polubiłam bohaterów, a także bardzo przyjemnie spędziłam czas w ich towarzystwie i mam apetyt na więcej. Jeśli macie ochotę na ognisty flirt z bardzo niegrzecznym i kipiącym testosteronem chłopcem oraz zmysłową literacką przygodę wywołującą fale emocji, to ta książka jest dla was. Gorąco polecam.

Cytat: "Jego ramię podniosło się w zwycięstwie, a ja wstrzymuję oddech w oczekiwaniu, co teraz się wydarzy. Czekam na to, co zawsze robi.Szuka mnie tymi niebieskimi oczami..."

Ze strony wydawnictwa:

Gorący. Seksowny. Potężny. Bolesny. Prawdziwy.
Pełen żaru, międzynarodowy bestseller, który odziera ze wszystkiego, co wiedziałaś o namiętności…
 Remington Tate na ringu i poza nim posiada reputację awanturnika, twarde jak granit ciało oraz dziki, zwierzęcy magnetyzm, który wprawia jego fanki w szał. Lecz od chwili, kiedy spotykają się ich oczy, jedyną kobietą, której pragnie, jest Brooke Dumas. Jego pożądanie jest czyste, nieposkromione i realne.

Zatrudniona, by utrzymywać jego ciało w doskonałej kondycji, Brooke w końcu dostaje dobrze płatną pracę rehabilitantki sportowej, o której zawsze marzyła. Lecz gdy z Remym i jego zespołem objeżdża w trakcie tournée niebezpieczny podziemny bokserski krąg, jej własne ciało ożywa, zbudzone najbardziej pierwotnym z pragnień. To, co zaczyna się między nimi jako zwykły flirt, szybko dla obojga zmienia się w erotyczną obsesję, która obiecuje o wiele więcej.

Jednak ich rozpalona do białości żądza ma również mroczną stronę… Kiedy największy sekret Remy’ego wychodzi na jaw, a rodzinne obowiązki Brooke wymagają działania, czy uda im się przetrwać? Czy może to, co niegdyś wydawało się takie realne, teraz rozpłynie się jak iluzja?

"Real" to pierwszy tom bestsellerowej serii erotycznej, która podbiła serca czytelniczek na całym świecie i jesteśmy przekonani, że podbije również serca polskich miłośniczek takiej literatury. Ostrzegamy jednak: "Real" pochłania, zniewala, rozpala i uzależnia... 

Tytuł: Real
Autor: Katy Evans
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Liczba stron: 450
Data wydania: 2016-03-09
Profil serii na Facebooku Seria Real 
Za książkę dziękuję Wydawnictwu Papierowy Księżyc


21 komentarzy:

  1. Ja również odbieram tę powieść bardzo entuzjastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się - erotyk ma być po prostu wciągający i relaksujący. Tym bardziej, że codzienne życie, praca, dom często bywają stresujące i męczące. Czytałam Pamiętniki i także się zgadzam hehe - przy dzisiejszej literaturze to tam nie ma nic pikantnego ani zakazanego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak moja rodzicielka czytała "Pamiętniki..." i chowała je przed domownikami zakamuflowane w jakaś okładkę z gazety. A my z przyjaciółką ciekawskie musiałyśmy sprawdzić, co mama tak chowa. Miałam wtedy 13 może 14 lat i to był dla mnie szok, a stajenny czy lokaj Ben długo wzbudzał we mnie traumatyczne odczucia :)

      Usuń
  3. Nie lubię tego typu powieści, o ile w ogóle można to coś nazwać powieścią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Real" to utwór narracyjny opisujący rozbudowany ciąg zdarzeń. Zawierający wielowątkową, liniową, chronologiczną fabułę, a także narratora, więc jestem przekonana, że "to coś" mieści się w definicji powieści.

      Usuń
  4. Wydaje mi się, że ta książka jest idealnym przykładem na to, jak okładką można obrzydzić zapoznanie się z lekturą. Okładka wydaje mi się być najzwyczajniej w świecie wulgarna, a co za tym idzie całą książkę potraktowałabym właśnie jak kolejne "50 twarzy Grey'a", a jak widać to byłby błąd, bo okładka zupełnie nie zgadza się z "wnętrzem" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie może okładka jest zbyt "mocna" i wywołuje odmienny skutek od zamierzonego, bo mnie również ciśnie się na usta jeden komentarz. Ale na szczęście wnętrze wywołuje o wiele pozytywniejsze odczucia, a między "Real" a "Greyem" jest przepaść. Tam było odwrotnie piękne opakowanie, a wnętrze pozostawiające wile do życzenia

      Usuń
  5. Nie skuszę się niestety ;) I choć tą przemianę kulturowo - literacką przyjmuję w kwestii erotyków to jednak raczej nie czytam tego typu książek... choć przyznam, że parę takich mi się trafiło ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością poznam bliżej tę historię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytuję takich książek, więc raczej się nie skuszę ;) Chyba wolę, żeby pewne sfery zostały w granicach prywatności ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że ta historia by mi się spodobała. Muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow!
    Ja książkę wygrałam i mam u siebie.. także do przeczytania!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie przepadałam za erotykami z jednej, prostej przyczyny - brak fabuły. Czytając twoją recenzje mam jednak wrażenie, że tu jest inaczej i wszystko ma odpowiednie proporcje :) Może się skuszę? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto zaryzykować, ponieważ autorka nie tylko na sferze erotycznej koncentruje się, ale również dokłada starać by zbudować wiarygodne postacie i skomplikować ich życie, żeby nie mogli myśleć o miłosnych igraszkach. Choć oczywiście nie znajdziesz tu głębokiej i pobudzającej do refleksji opowieści

      Usuń
  11. Bardzo lubię erotyki, ale ostatnio trafiłam na taki, po którym chyba wolę na razie odstawić ten gatunek :) ale jestem pewna że w przyszłości przeczytam i ten, bo zarys fabuły brzmi obiecująco :)

    Zapraszam na mojego bloga: http://w-strone-blekitu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam już u siebie egzemplarz, więc niedługo będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ratujesz biedną zagubioną książkoholiczkę w nieustannych poszukiwaniach dobrego erotyku na letnie noce <3

    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Czekam na tę powieść w ramach book tour i mam nadzieję na równie entuzjastyczne przyjęcie lektury. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Raczej nie mój gatunek literacki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. W sumie to nie do końca moje klimaty, ale nie mówię całkowitego nie ;)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  17. Podobała mi się. Pozostaje czekac na wiecej

    OdpowiedzUsuń