poniedziałek, 25 kwietnia 2016

ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI KONKURS III

Zadanie konkursowe: w komentarzu wpisz ulubiony cytat z książki i uzasadnij swój wybór jednym zdaniem

Nagroda: książka „Recepta na miłość” Pauli Roc

Proszę również o wpisanie adresu e-mail do ewentualnego kontaktu w przypadku wgranej (szczególnie osoby dokonujące zgłoszenia anonimowo)


Będzie mi miło jeśli dołączycie do obserwatorów mojego bloga, ale nie jest to warunek konieczny


Regulamin konkursu: https://www.facebook.com/notes/klucz-do-wyobra%C5%BAni/regulamin-konkurs%C3%B3w-z-okazji-%C5%9Bwiatowego-dnia-ksi%C4%85%C5%BCki/957755154344978


Recenzja książki http://nieczytam.blogspot.com/2014/05/recepta-na-miosc.html





32 komentarze:

  1. Być może to oklepany, ale jakże aktualny cytat - pochodzi z „Małego Księcia” autorstwa Antoine de Saint-Exupéry. Brzmi on: „Na zawsze ponosisz odpowiedzialność za to, co oswoiłeś.”

    Jako miłośniczka zwierząt i szczęśliwa ich posiadaczka, nie wyobrażam sobie, by nie wziąć za nie pełnej odpowiedzialności i tym samym, nie czerpać również korzyści z ów odpowiedzialności płynącej; dziś jestem odpowiedzialna za czworonogi, w przyszłości będę odpowiadać za swoje dzieci i rodzinę.

    Mój email: magdalena.robert@o2.pl

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaa! Chcę tę książkę :)
    Mój ulubiony cytat pochodzi z ,,Małego Księcia'':
    ,,Jedynie sercem można wszystko jasno poznać. To co najważniejsze skrywa się przed wzrokiem.''.
    Te słowa mają dla mnie ogromne znaczenie, gdyż stale uświadamiają mi, że nigdy nie należy sądzić nikogo po pozorach i wyglądzie, bo można się srogo pomylić.
    mail: kryniame@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja ukochana Ania z Zielonego Wzgórza miała pomysły i złote myśli ,które trafiały do mnie za każdym razem.Jedna z nich towarzyszy mi po dziś dzień/a nie jestem już dzierlatką ,tylko kobietą w wieku nieokreślonym-dojrzałym/

    " Każdy początek dnia jest inny, rano nie wiemy jeszcze, co przyniesie ze sobą rozpoczynający się dzień, tyle różnych rzeczy może się wydarzyć."
    Mądre i piękne!
    jolunia559@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. "W życiu bowiem istnieją rzeczy, o które warto walczyć do samego końca." P.Coelho

    Nie ma wątpliwości co do tego, dlaczego lubię ten cytat. Lubię go, ponieważ mówi o tym, że w życiu warto, a nawet trzeba walczyć o pewne rzeczy, o swoje szczęście.

    Kieruję się w swoim życiu tym cytatem.

    e mail patyszkaaa@gmail.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Cudze chwalicie,swego ne znacie,sami nie wiecie co posiadacie...Czasem bywa tak,że to, czego szukamy daleko, mamy tuż na wyciągnięcie ręki...Droga do domu Gabriela Gargaś😊 Często sobie nie zdajemy sprawy jak ważne jest cieszyć się z małych rzeczy.Gonimy za kasą i o co nam to? Trzeba pokazywać najbliższym, że ich kochamy i że są dla nas ważni. Ten cytat w pełni oddaje mój to myślenia i codziennie cieszę się życiem i znajduję po temu powody, choćby słoneczko na niebie.

    OdpowiedzUsuń
  6. "Ludzie uwielbiają być ranieni. Odruchowo i posłusznie idą tam, gdzie jest ból. Kojarzą go z bezpieczeństwem. Mylą z miłością. To nawet nie jest smutne, to banalne jak cykl dobowy i prawie wszyscy są do tego przyzwyczajeni."

    Dawno już nie czytałam książki takiej jak "Ślepnąc od świateł" Jakuba Żulczyka. Prawdziwa, wulgarna, poruszająca, zaskakująca. Już dawno nie utożsamiałam się z głównym bohaterem w tylu sytuacjach czy podejmowanych wyborach. "Ślepnąc od świateł" to tytuł po który sięgnęłam jako pierwszy po kilkuletniej przerwie od książek (sic!). Na nowo zaczęłam błądzić po księgarniach, składać ogromne zamówienia i powiększać regały z książkami o kolejne półki. Dzięki tej książce w ciągu dwóch miesięcy skompletowałam wszystkie książki tego autora- wycofane z druku, niedostępne w księgarniach aż po stojące na półce w empiku. Nie czytałam jeszcze czegoś co wzbudziłoby we mnie takie emocje- wielokrotnie miałam ochotę rzucić książką po tym jak zdałam sobie sprawę, że wybór który podjął główny bohater jest zły- mało tego, ja podjęłabym identyczny! Gdy bohaterowie rozwiązywali problemy, dowiadywali się o czymś szokującym- przeżywałam to razem z nimi. Ze szczerym strachem w oczach, żalem w sercu, z chęcią zemsty i z żądzą czystej nienawiści. Jeśli mam uzasadnić dlaczego akurat ta książka i ten cytat? NIE MA TAKIEJ NASTĘPNEJ KSIĄŻKI, KTÓRA WYWARŁABY NA MNIE TAKIE WRAŻENIE I CYTATU KTÓRY TAK IDEALNIE BY MNIE OPISYWAŁ. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi od dłuższego czasu towarzyszy ten cytat, który mówi o tym, abyśmy chwytali każdą chwilę, wykorzystywali każdy dzień maksymalnie jak tylko się da, bo się więcej nie powtórzy.

    "Przeżywaj każdy dzień od chwili, kiedy słońce wstanie, dopóki nie opadną ci powieki."
    James Petterson "Listy pisane miłością"

    iza.81@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. "Pomyślę o tym wszystkim jutro, w Tarze. Zniosę to wtedy lepiej. Jutro pomyślę, jak go odzyskać. Mimo wszystko, życie się dzisiaj nie kończy." - Margaret Mitchell

    "Przeminęło z wiatrem" jest moją pierwszą dorosłą, czytelniczą miłością,a ostatnie słowa tej książki zawsze podnoszą mnie na duchu i działają na mnie niesamowicie pokrzepiająco.

    E-mail: k.kwiatkowska.hotowy@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Powodzenia, wszystkim uczestnikom :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Powiedzenie, że miłość jest zakazana, nie zabija uczucia. Umacnia je."
    "Pani Noc" Cassandra Clare
    W ostatnim czasie zorientowałam się na własnej skórze, że właśnie tak jest. Kiedy ktoś kogoś kocha, a wie, że nie może z nim być stara się o tej osobie zapomnieć. Niestety najcześciej efekt jest zupełnie inny. Co raz więcej zaczynamy myśleć o tej osobie, a uczucie się umacnia
    roberta1994@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Moim ulubionym cytatem jest fragment, który pochodzi z "Zakonu Mimów" Samanthy Shannon:

    "Nie możemy biec, dopóki nie nauczymy się chodzić (...)."

    Prawda jest taka, że ludzie są istotami niecierpliwymi, niekiedy liczą na to, aby coś niezwykle trudnego udało im się już za pierwszym razem, ale życie nie jest proste, tym bardziej niektórych rzeczy nie da się osiągnąć od razu - należy robić wszystko małymi kroczkami; tak samo jest z bieganiem (bazując na podanym wyżej cytacie), bo nie można tego robić, dopóki w pełni nie opanujemy umiejętności chodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapomniałam o meilu: gabolek000@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. ,,Każdy zasługuje na druga szanse. Nieliczni nawet na trzecia. Czwartej nie dawaj nikomu!,,. Jest to moj ulubiony cytat z ,,Kronik Ferrinu,, K. Michalak. Lubie go i czesto sobie przypominam, Dzieki temu mam wokół siebie garstkę prawdziwych przyjaciół zamiast tłumu znajomych.

    OdpowiedzUsuń
  15. - Nie traktuj mnie z góry. ( Clary )
    - Trudno byłoby mi traktować ciebie z dołu. Jesteś za niska. ( Jace )
    Wybrałam ten cytat, ponieważ poprawia mi on humor, jest przezabawny i zachował się w mojej pamięci

    OdpowiedzUsuń
  16. "Kiedy nie miałam już nic do stracenia, dostałam wszystko. Kiedy o sobie zapomniałam, odnalazłam samą siebie. Kiedy poznałam upokorzenie i całkowitą uległość, stałam się wolna." Paulo Coelho, 11 minut.

    Ten cytat zmienił moje postrzeganie samej siebie. Kiedyś, im więcej dawałam, tym mniej dostawałam w zamian. Im więcej się starałam, tym bardziej mi nie wychodziło. Moją największą obawą było odczuwanie strachu. Bałam się bać. I wtedy trafiła w moje ręce książka "11 minut". Wzięłam sobie te słowa do serca i zaczęłam pracować nad sobą. Udało mi poukładać pewne rzeczy w życiu. Daję i nie oczekuję nic w zamian. Wybaczam i nie proszę o wybaczenie. Kocham i nie szukam miłości. Teraz jestem zdecydowanie lepsza wersją samej siebie.

    mail: agnieszka.mp@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Moim ulubionym cytatem (takim jednym z wielu) jest cytat z książki Zielona mila. Jest to cytat, który dosłownie roztrzaskał moje serce na kawałki, ale skrywa w sobie samą prawdę...

    "Jestem zmęczony szefie. Zmęczony wędrówką, samotnie jak jaskółka w deszczu. Zmęczony tym, że nigdy nie miałem przyjaciela, żeby powiedział mi skąd, gdzie i dlaczego idziemy. Głównie zmęczony tym, jacy ludzie są dla siebie. Zmęczony jestem bólem na świecie, który czuję i słyszę... Codziennie... Za dużo tego. To tak jakbym miał w głowie kawałki szkła. Przez cały czas."
    Stephen King, Zielona mila.

    mariaxdex@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  18. "Żadna pojedyncza cegła nie da obrazu pałacu mego szczęścia."
    "Północ i Południe"
    Elizabeth Gaskell

    krolewskierecenzje@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciężko uzasadnić, dlaczego to akurat ten.. Chyba dlatego, że sama ciągle myślę o swoim pałacu szczęścia...

    OdpowiedzUsuń
  20. "Twoja Druga Połowa"
    Następczyni- Kiera Cass

    Zdecydowałam się na właśnie ten cytat, bo jest dla mnie ważny. Ciągle przypomina mi o moej drugiej połówce i o tym, że sama jestem jego drugą połówką.

    OdpowiedzUsuń
  21. "- A jeśli pewnego dnia będę musiał odejść? - spytał Krzyś, ściskając Misiową łapkę. - Co wtedy?
    - Nic wielkiego. - zapewnił go Puchatek. - Posiedzę tu sobie i na Ciebie poczekam. Kiedy się kogoś kocha, to ten drugi ktoś nigdy nie znika."
    Alan Alexander Milne (z książki Kubuś Puchatek)

    To mój ulubiony cytat, ponieważ jest życiowy, prawdziwy.

    Iza, po.zachodzie.slonca@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. "Prawdziwego bohatera poznaje się po tym, że najbardziej heroicznych czynów dokonuje w tajemnicy. Nigdy o nich nie słyszymy. A jednak, moi przyjaciele, jakimś cudem o nich wiemy."

    Niektórzy ludzie lubią robić z siebie niewiadomo kogo, przypisywać zasługi innych samemu sobie czy twierdzić, że dokonali czegoś wprost niemożliwego, choć tak naprawdę nigdy nie mieli styczności z daną czynnością; a jak zachowują się osoby, które rzeczywiście dokonały czegoś niezwykłego? Zazwyczaj stoją z boku, udają całkowicie obojętnych, choć w głębi serca rozpiera ich duma; mimo to, jeśli postawilibyśmy obok siebie osobę, która coś dokonała, a siedzi cicho a osobę, która nie zrobiła nic - i tak poznalibyśmy, kto tak naprawdę jest "bohaterem".

    k.mac-dolek@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam kilka ulubionych cytatów... o miłości, przyjaźni, czytaniu, ranach które leczy czas..., lecz wszystkie są górnolotne i wyznaczają pewne kanony, ścieżki, którymi warto iść przez życie (dziś - z uwagi na to, że wszyscy podają te górnolotne - ja wezmę udział w konkursie cytatem żartobliwym, mnie rozłożył na łopatki):

    "Moglibyśmy pójść do mnie, złapać w telewizorze jakiś późnowieczorny film i porobić notatki."

    Clive Cussler – Wir Pacyfiku

    Bloga zaobserwowałam. Mój mail ejotek1980@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  24. "... ból jest walutą, za którą kupuje się zbawienia. Jeśli tak jest w istocie, to my z pewnością kupiliśmy już całe niebo."
    Dawid Parkin bohater powieści "Zegarek z różowego złota"

    Ten cytat towarzyszy mi od smutnych wydarzeń w moim życiu. Może w pewnym sensie podtrzymuje mnie na duchu, że kiedyś będzie lepiej...

    iza380@o2.pl

    czytambozyje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. "Do głowy cisnęły mu się jakieś strzępy i urywki myśli, ale mimo wysiłku nie mógł uchwycić i zatrzymać żadnej..." -> Brodnia i Kara. Ten cytat nieustannie zachęca mnie do stworzenia recepty na zatrzymywanie myśli i wszystkiego co mnie otacza :)

    patt1331@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. "Nie mam zamiaru marzyć o idealnym życiu. Wszystkie niepowodzenia to tak naprawdę sprawdziany, które zmuszają nas do wyboru pomiędzy rezygnacją a podniesieniem się z ziemi, otrzepaniem się z kurzu i stawieniem czoła sytuacji. Chcę to zrobić. Być może życie poturbuje mnie jeszcze kilka razy, ale na pewno nie mam zamiaru rezygnować."
    Hopeless, Colleen Hoover

    Dlaczego? Bo to takie prawdziwe. W stu procentach mnie definiuje, jakby Hoover pisząc go, siedziała w mojej głowie i zbierała te wszystkie chaotycznie rzucające się po głowie myśli.

    naomi.stark.malfoy@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  27. "Pluń na wszystko, co minęło: na własną boleść i na cudzą nikczemność... Wybierz sobie jakiś cel, jakikolwiek i zacznij nowe życie."

    Bolesław Prus "Lalka"

    Ciągle motywuje mnie do dalszego działania. Mimo że nie zawsze wszystko idzie po mojej myśli, a ludzka znieczulica bywa uciążliwa :)

    Pozdrawiam,
    martaczech98@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. "Co jest najśmie­szniej­sze w ludziach? Zaw­sze myślą na od­wrót: spie­szy im się do do­rosłości, a po­tem wzdychają za ut­ra­conym dzieciństwem. Tracą zdro­wie by zdo­być pieniądze, po­tem tracą pieniądze by odzys­kać zdro­wie. [...] Żyją jak­by nig­dy nie mieli um­rzeć, a umierają, jak­by nig­dy nie żyli". ("Być jak płynąca rzeka"-Paulo Coelho). Kiedy patrzę na życie, to odkrywam, że COŚ w tym jest. E-mail: jo7@spoko.pl

    OdpowiedzUsuń