sobota, 4 maja 2013

Niebezpieczna gra



Zastanawialiście się kiedyś jakie to jest być pozbawionym jednego z najważniejszych zmysłów? Nie móc korzystać z informacji dostarczanych przez oczy ? Wszyscy wiemy jak ważną rolę w naszym życiu odgrywają zmysły, dzięki nim odbieramy bodźce zewnętrzne i choć każdy z nich odgrywa inną rolę, uzupełniają się wzajemnie i pozwalają nam postrzegać otaczającą rzeczywistość w sposób kompletny. Zmysły to nasze podstawowe narzędzia, ale czasem wyłączamy jeden z nich, żeby bardziej skupić się na komunikatach przesyłanych przez pozostałe receptory

„Przeznaczona do gry” to pierwszy tom trylogii australijskiej pisarki Indigo Bloome, z wykształcenia ekonomistki robiącej karierę na rynkach finansowych, która pod wpływem miłości do czytania i książek postanowiła napisać swoją debiutancką powieść. Mężatka, matka dwójki dzieci pracująca i mieszkająca w Sydney i Wielkiej Brytanii.

Bohaterką książki jest jest 36 letnia doktor psychologii Alexandra Black specjalizująca się w percepcji wzrokowej. Matka dwójki dzieci żyjąca w beznamiętnym małżeństwie. Poznajemy ją w momencie wyjazdu do Sydney na cykl wykładów. Podczas tej podróży ma spotkać się z przyjacielem ze studiów Jeremym Quinnem, z którym w przeszłości łączył ją dość skomplikowany związek. Spotkanie po latach wywołuje u Alex spore emocje, ale nawet ona sama nie przypuszcza jakie niespodzianki szykuje dla niej stary kumpel. Propozycja Jeremyego wydaje się nie do przyjęcia, ale czy Alexandra ma jakiś wybór ? Z drugiej strony oferta ją kusi, ale czy ufa mu na tyle aby na 48 godzin zrezygnować ze wzroku i nie zadawać pytań ?

Tak, Jeremy składa Alex niemoralna propozycję, która okazuje się podróżą w ciemno. Pozbawiona wzroku i możliwości zadawania pytań stateczna żona przeżywa najciekawszą i najbardziej podniecającą przygodę w swoim życiu. Zdana na łaskę przyjaciela, całkowicie od niego zależna nie wie gdzie jest i co za chwilę się wydarzy. Odkrywa siebie na nowo, a pozbawienie jednego zmysłu dodatkowo potęguje odczuwane emocje. Pierwszoosobowa narracja pozwala głębiej wejść w psychikę bohaterki poprzez dostęp do jej myśli, wrażeń i odczuć. W każdym momencie czytelnik wie, w jakim stanie emocjonalnym się znajduje i jakie to wywołuje w niej reakcje, a to w znacznym stopniu dopełnia obraz sytuacji

Powieść nasycona jest namiętnością i erotyzmem, nie brakuje śmiałych i ostrych scen. Bohaterka często powraca do przeszłości odkrywając sekrety początków związku z przyjacielem, co łatwiej pozwala zrozumieć jego obecne postępowanie. Jeremy doskonale sprawdził się w swojej roli, okazał się typem mężczyzny, któremu się nie odmawia, pozbawionym skrupułów manipulantem, który dąży po trupach do celu. Sama Alex przez swoje zachowanie trochę traci na wiarygodności. Nie jest mi łatwo uwierzyć w doktora psychologii, który tak łatwo daje się zapędzić w kozi róg , jest naiwny i mimo, że zna kogoś tyle lat nie potrafi wyciągnąć odpowiednich wniosków i tak łatwo daje sobą sterować. Dziwi mnie też, że kochająca matka podczas czasu spędzonego z przyjacielem tylko raz pomyślała o swoich dzieciach. O ile jestem w stanie uwierzyć, że znudzona mężatka jest zdolna popłynąć na falach namiętności z sympatią z młodości, tak nie wierzę, że Alex ma doktorat z psychologii

Autorka ma bardzo lekki styl, a barwny język pobudza wyobraźnię. Na pierwszy rzut oka pomysł na fabułę wydaje się banalny- wiodąca monotonne życie mężatka ulegająca namiętności z kochankiem z przeszłości, jednak w tej historii jest drugie dno, które dodaje powieści pikanterii. Powieść byłaby lepsza, gdyby bohaterka wykazywała więcej rozumu i dopuściła do głosu swoją intuicję. Książka ma małe minusy, ale mimo tego bardzo przyjemnie spędziłam przy niej czas. Nie jest to powieść zmuszająca do refleksji czy głębokich przemyśleń, ale z drugiej strony sięgając po literaturę erotyczną nie takich wrażeń oczekuję. Książka jest zdecydowanie powieścią dla kobiet dojrzałych, które mają ochotę na gorące i pikantne wrażenia.
  
Cytat" „...niektórzy psycholodzy uważają, że gra jest najpotężniejszym źródłem radości, jakiej może doświadczyć człowiek, bo zawiera zarówno zabawę, jak i strach”

Ze strony wydawnictwa:

To proste. 48 godzin. Nic nie widzisz. O nic nie pytasz. Zaufaj, a będziesz błagać o więcej...

Czasem wydarzenia z przeszłości nie dają o sobie zapomnieć. Pierwsza rozkosz, pierwsze doznania, pierwszy kochanek z czasów studenckich.
Alexandra Blake wyrusza w służbową podróż do Sydney. Ten powrót oznacza oszałamiające spotkanie z mężczyzną, o którym mimo upływu lat nigdy nie zapomniała.
Po zrealizowaniu zawodowych zobowiązań Alexandra w końcu spotyka Jeremy’ego.  Szanowany lekarz i niebezpieczny ekskochanek to jedyny człowiek, w którego obecności pozwoliła sobie na całkowitą utratę kontroli. Po kilku kieliszkach szampana w luksusowym apartamencie mężczyzna składa doktor Blake śmiałą i zaskakującą propozycję – jeśli zostanie u niego na następne 48 godzin i zaakceptuje dwa nadzwyczajne warunki, całkowicie mu się poddając, przeżyje najbardziej zmysłowe i ekstremalne doświadczenie w swoim życiu...

Czerwona Seria jest pierwszą erotyczną serią na rynku stworzoną z myślą o nowoczesnych kobietach, podążającą śladem ich intymnych pragnień, czerpiącą z ich najskrytszych fantazji.
Odważne obyczajowo powieści poruszają tematy zniewolenia i ponownego wyzwolenia; oddania kontroli i poznawania własnych granic. Prezentowane tytuły, pisane przez kobiety i z myślą o kobietach, eksplorują obszary dotąd uważane za nieprzyzwoite. Powieści te nie raz zaskoczą różnorodnością doznań i przeżyć, będą rozbudzać, podniecać i podsycać pragnienie.

Zapraszamy na profil serii na Facebooku: www.facebook/CzerwonaSeria

Tytuł: Przeznaczona do gry
Autor: Susan Indigo Bloome
Wydawnictwo: Czarna Owca
Liczba stron: 300
Data wydania: 2012-11-07
Czerwina Seria na Facebooku Czerwona Seria
Za książkę dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca











18 komentarzy:

  1. Książkę czytałam i całkiem pozytywnie ją wspominam, aczkolwiek zgadzam się z tobą, że byłaby lepsza, gdyby główna bohaterka wykazywała więcej rozumu i posłuchała swojej intuicji. Strasznie mnie tym drażniła.

    OdpowiedzUsuń
  2. ta część czerwonej serii chyba najmniej mi się podobała :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam większość książek z tej serii, ale na powyższą jakoś nie mam ochoty. Chyba mam na dzień dzisiejszy dość erotyków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla dojrzałych..? :P Mam 20 lat, a Twoja recenzja sprawiła, że chętnie bym przeczytała tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie przeczytaj. książkę poleciłam w szczególności dziewczynom starszym, z pewnym bagażem doświadczeń, ponieważ moim zdaniem im najłatwiej będzie zrozumieć, że pozornie szczęśliwa mężatka jest zdolna rzucić się w wir namiętności z przyjacielem z przeszłości

      Usuń
  5. Na tę chwilę mam dość takich powieści, jednak w przyszłości, myślę, że po nią sięgnę :D.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie słyszałam o takiej książce, ale mnie zaciekawiła i może kiedyś przeczytam. :)

    PS. Zapraszam do siebie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja podziękuje, niestety to nie jest literatura dla mnie:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią przeczytałabym tę książkę:)) Muszę poszukać...

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja lepsza połowa powinna być zachwycona

    OdpowiedzUsuń
  10. Sporo słyszałam już o tej książce, a Ty jeszcze bardziej zachęciłaś mnie do jej przeczytania. Zdaje się, że będzie to nie tylko powieść z dziedziny erotyki, ale też ciekawy obraz ludzkich osobowości i pragnień. Czuję się zaintrygowana :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak dużo się teraz słyszy o literaturze erotycznej, a ja do tej pory nie miałam ochoty z nią się zapoznawać. Może w końcu czas to zmienić, choćby po to, żeby wyrobić sobie opinię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dość ciekawie się zapowiada. Może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam, ale pewnie się nie skuszę. Mam dosyć powieści erotycznych :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No no.. Kolejna powieść tego typu. :)
    Ostatnio czytałam: "Trzy oblicza pożądania" i " 50 twarzy Graya" więc odpuszczę. :P

    OdpowiedzUsuń
  15. W dzisiejszych czasach ciężko trafić na TAK DOBRY tekst.
    Ja miałem to szczęście, pozdrawiam autora:
    )

    Moja strona domowa :: http://e-smycze.pl

    OdpowiedzUsuń