sobota, 27 października 2012

Bajka dla starszych dziewczynek



„Klątwa Tygrysa”, książka, o której dużo się słyszy: „Literacki fenomen! Powieść odrzucona przez wydawców, ukochana przez setki tysięcy czytelników na całym świecie”. Brzmi zachęcająco dlatego postanowiłam sprawdzić. Pierwsze co przyciąga uwagę, to okładka- niepowtarzalna i piękna, ale już nie raz zwiodło mnie opakowanie

Bohaterką książki jest osiemnastoletnia Kelsey Haye, która podczas wakacji podejmuje pracę w cyrku. Tam do jednych z jej zajęć należy opieka na tygrysem, który wzbudza sympatię dziewczyny i przyciąga ją do siebie. Wkrótce tygrys zostaje sprzedany, a Kesley zostaje poproszona przez nowego właściciela o pomoc w przetransportowaniu go do Indii. Nie bez wahania podejmuje decyduje i wyrusza w daleką podróż. W Indiach okazuje się, ze na zwierzęciu ciąży klątwa, a Kesley może okazać się tą, która przyczyni się do zdjęcia uroku, ale będzie wiązało się to z podjęciem niebezpiecznych i trudnych zadań

W książce znajdziemy fascynujące przygody i tajemnice, gdzie rozwikłanie jednej zagadki powoduje powstanie następnej. Poznajemy mity i legendy Indyjskie , starożytne wierzenia i zwyczaje, które w interesujący sposób wplecione są w fabułę książki. Od pierwszych stron wpadamy w wir wydarzeń i dzieje się do samego końca. Akcja jest bardzo dynamiczna i naszpikowana elementami zaskoczenia. Nie brakuje też wątku romantycznego, który jak dla mnie stanowi wisienkę na torcie.
Narracja jest w pierwszej osobie, wydarzenia śledzimy z punktu widzenia głównej bohaterki, mamy też dostęp do jej myśli, wrażeń i rozterek, co sprawia, że jeszcze łatwiej jest nam ją zrozumieć, choć nie zawsze zgadzamy się z jej decyzjami i postępowaniem

Klątwa Tygrysa” zawiera wszystkie elementy, które sprawiają, że trudno się od niej oderwać, wciąga od pierwszych stron. Zaczyna się od zaskoczenia, przez ciekawość aż po trzymanie kciuków za Kesley i nadzieję, że wszystko się ułoży. Może książka jest schematyczna i pełno takich na rynku, ale ma w sobie coś wyjątkowego: bohaterów z charakterem, którzy uparcie dążą do wytyczonego celu, nie poddają się i potrafią walczyć o swoje marzenia. Czasem zdarza im się grać nie fair play, ale w pewnych okolicznościach możemy im to wybaczyć, w końcu w uczuciach i miłości wszystkie chwyty dozwolone Książka nasycona jest namiętnością, choć najbardziej erotyczną sceną jest pocałunek. Miłość wsi w powietrzu, ale trudno skopcić się na uczuciach, kiedy po pietach depczą mityczne potwory i czas nie jest sprzymierzeńcem, a pochodzenie bardziej dzieli niż daje szansę na szczęśliwą przyszłość.

Colleen Houck stworzyła bajeczną opowieść i przeniosła czytelnika do magicznego i kolorowego świata Indii. Umożliwiła przeżycie fascynujących i niepowtarzalnych przygód. Powieść może nie jest z najwyższej półki, ale czyta się ja bardzo lekko i przyjemnie, nie będę czepiać się detali ponieważ mnie ta lektura porwała i dostarczyła mi wspaniałych wrażeń, oderwałam się od rzeczywistości i z przerażeniem patrzyłam jak zmniejsza się liczba stron do grzbietu okładki.

Miłość, przyjaźń poświęcenie i trudne wybory w magicznym klimacie Indii. Książę z jajami umiejący dążyć do wytyczonego celu nawet jeśli tym celem jest przeciętna dziewczyn, która nie potrafi poradzić sobie z własnymi uczuciami. Głowna bohaterka momentami wkurzająca, ale obecność Rena sprawiała, że specjalnie się nad nią nie roztkliwiłam. Książkę mogę polecić z zamkniętymi oczami, fanki „Zmierzchu” nie będą rozczarowane, choć moim zdaniem „Klątwa Tygrysa” o wiele lepiej oddziałuje na emocje, ma ciekawszą fabułę i zdecydowanie bardziej wyrazistych bohaterów, a niektóre opisy nie zostawiają zbyt dużego pola do wyobraźni. Nie zawiodłam się piękna okładka i fantastyczna treść, czego chcieć więcej ?
Cytat: „Zakochanie się w nim byłoby jak skok do wody z wysokiego klifu: mogłoby się okazać albo najbardziej emocjonującym, co mi się kiedykolwiek przytrafiło, albo najgłupszym błędem jaki w życiu popełniłam. Sprawiłoby, że miałabym po co żyć, albo roztrzaskałoby mnie o skały i połamało na zawsze.”

Ze strony wydawnictwa:

Literacki fenomen! Powieść odrzucona przez wydawców, ukochana przez czytelników!

Kelsey nigdy nie uwierzyłaby w to, że lato spędzi w towarzystwie tajemniczego białego tygrysa, próbując przełamać pradawną hinduską klątwę. Przemierzając kraj pełen magii i niebezpieczeństw, będzie musiała zaryzykować wszystko, by uratować mężczyznę, którego kocha.

Sama J.K. Rowling chciałaby napisać tę książkę. Wartka akcja, świetna fabuła, poezja, miłość i magia, a przy tym zawrotne tempo zdarzeń.
„Romantic Times”

Klątwa tygrysa pochłonęła mnie bez reszty. Co chwila wstrzymywałam oddech i piszczałam z zachwytu. To magiczna książka.
Becca Fitzpatrick, autorka bestsellerowej serii Szeptem


Tytuł: 'Klątwa Tygrysa”
Autor: Colleen Houck
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: 2012-03-07
Liczba stron: 360

3 komentarze:

  1. Mnie sie książka bardzo podobała polecam też kolejne części

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobała mi się ale nie aż tak. Okładka owszem, przepiękna, ale bohaterowie akurat zupełnie nie przypadli mi do gustu: /

    OdpowiedzUsuń
  3. No to co, że czytając wiem co się potem wydarzy i że wszystko jest oczywiste, że każda kolejna przygoda bedzie dokładnie taka jak z marzeń nastolatki... Skoro i tak siedzę z wypiekami na twarzy i czytam,... Dla mnie "klątwa tygrysa" to najlepszy relaks...Polecam i czekam z niecierpliwością na ostatnią część.

    OdpowiedzUsuń